آغاز عملیات بیولوژیک نهالکاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی قصرشیرین

عملیات بیولوژیک نهالکاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس قصرشیرین همزمان با روز جهانی خاک و آغاز طرح‌های زراعت چوب، جنگل‌کاری اقتصادی، احیا و غنی‌سازی جنگل‌ها در کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تاتار فرماندار قصرشیرین در حاشیه کاشت نهال‌های جاده مرزی خسروی گفت : این آیین همزمان با سراسر کشور و در ۲۵۰ هکتار از زمین‌های مجتمع بیستون پارس قصرشیرین با هدف بهره برداری اقتصادی از گونه‌های سریع الرشد چوبده به منظور تولید اقتصادی و بخشی از نیاز چوب استان کرمانشاه و کشور برای جلوگیری از فرسایش خاک و جذب ریزگرد‌ها و تولید اکسیژن انجام می‌شود.

او گفت : قصرشیرین وضعیت خوب آب و هوایی برای کاشت نهال و گونه‌های مختلف گیاهی دارد که مجتمع بیستون پارس یکی از طرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که در منطقه ایجاد شده و قابلیت توسعه را به چندین برابر وضعیت موجود دارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: کاشت نهال و جنگل‌کاری ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و اکنون بنیاد مستضعفان کار ارزشمندی را در منطقه برای ایجاد باغ سه هزار هکتاری و همچنین تامین آب آن از طریق احداث سد در خود مجموعه انجام داده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت: نهالکاری در مجتمع بیستون پارس قصرشیرین از اقدام‌های بیولوژیک است که به صورت همزمان با سراسر کشور این طرح اجرا می‌شود.

عبدالعلی جلیلیان افزود: مرحله اول نهال کاری مجتمع بیستون پارس با گونه‌های مرکبات و نخیلات انجام شده که مراحل دوم و سوم نیز با کاشت گونه اکالیپتوس در سطح ۲۵۰ هکتار انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.