مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه آموزش در زمان کرونا از طریق مجازی به قوت ادامه دارد، گفت: اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانش آموزان در دسترس نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در بازدید از مرکز نماد آموزش‌وپرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه عادی انگاری اعتیاد از شیوع اعتیاد در جامعه خطرناک‌تر است، ابراز داشت: آموزش‌وپرورش با توجه به اینکه وظیفه تربیت دانش آموزان دختر و پسر را بر عهده دارد برای مقابله با تمامی آسیب‌های اجتماعی نیز آماده است.

او افزود: در کنار برنامه‌هایی که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی وزارتخانه‌های مربوطه، به اداره‌های کل استانی ارسال می‌شود، باید مدیران دستگاه‌های اجرایی هم با ایده‌پردازی و خلاقیت، برنامه‌هایی برای ریشه‌کنی بزهکاری‌ها در جامعه داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه تدریس در این مقطع زمانی با توجه به محدودیت‌های کرونا تعطیل نیست بلکه شیوه تحصیل دانش آموزان تغییر کرده است، ابراز داشت: متأسفانه اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانش آموزان و آمار‌هایی پیرامون این موضوعات نیست.

دستورانی بابیان اینکه شیوع کرونا ویروس و تحصیل دانش آموزان در محدودیت‌های کنونی، می‌تواند احتمال خستگی هم معلمان از نحوه تدریس در بستر فضای مجازی و هم دانش آموزان را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش ضامن تعلیم و تربیت دانش آموزان است و حس مسئولیت معلمان با توجه به تغییر روند تحصیل محصلان باید افزایش یابد.

او افزود: در زیست‌بوم جدید و شرایط شیوع بیماری کرونا از طریق شبکه شاد تعداد ۳۰۰ مربی تربیت‌بدنی و مراقب سلامت، ۱۵۰ مشاور، هشت مرکز مشاوره دانش‌آموزی، ۱۱ هسته مشاوره و ۳۱ عضو هسته مشاوره در قالب طرح‌های همدل، صدای مشاور و کوچ، «کنترل وزن و چاقی» باهدف سلامت جسمی و روحی دانش آموزان به آنان خدمات مشاوره‌ای و حرکتی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار