نظارت و بازرسی بازار باید بیشتر و موثرتر باشد

فرماندار شهرستان عجب شیر گفت:نظارت و بازرسی بازار باید بیشتر و موثرتر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، عادل اصغرپور فرماندار شهرستان عجب شیر در جلسه ستاد تنطیم بازار شهرستان عجب شیر مدیریت و برنامه ریزی دقیق تامین، تولید و توزیع کالا، جلوگیری از احتکار، درج قیمت کالا، گرانفروشی و کم فروشی، تاکید بر عرضه به هنگام و توجه به نیاز مصرف کنندگان را ضروری دانست.

اوافزود: تنظیم بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و بعضی مواقع عرضه و تقاضا با کمبود‌هایی مواجه می‌شود که با رویکردی که در بازار مشاهده می‌کنیم ،باید تلاش کنیم تا نظارت از دستمان خارج نشود و کلیه دستگاه‌ها به دنبال این باشند که دچار کمبود اقلام مورد نیاز مردم نشویم.

او از توزیع ۷۰ تن کالای اساسی در راستای تنظیم بازار این شهرستان، در ماه‌های گذشته اشاره کردو گفت: این کالا‌ها شامل شکر، برنج، مرغ منجمد و گوشت قرمز است.

فرماندار شهرستان عجب شیر در ادامه با بیان اینکه رایزنی‌های لازم جهت توزیع مجدد اقلام اساسی صورت گرفته است افزود: در آینده نزدیک نیز ۳۰ تن برنج و ۳۵ تن شکر و مرغ منجمد به قیمت تعاونی توسط تعاون روستایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان عجب شیر توزیع خواهد شد.

 عادل اصغرپور با بیان اینکه از اول سال تاکنون بیش از یکهزارو ۵۰۰ مورد بازرسی انجام شده و در این خصوص ۴۱ پرونده متخلف اصناف به تعزیرات حکومتی معرفی که ارزش ریالی تخلفات بیش از ۱۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال می‌باشدگفت: این اقدامات در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: رییس صمت، جهادکشاورزی، ادارات دامپزشکی، تعاون روستایی و امور صنفی باید به نظارت جدی بر واحد‌های صنفی در راستای تامین کالای مورد نیاز و نظارت، کنترل تنظیم بازار برای جلوگیری از تخلفات احتمالی داشته باشند.

او اضافه کرد: همچنین در راستای برنامه‌های حمایتی از دامداران و کشاورزان و مرغداران شهرستان نیز از ابتدای سال‌جاری تا کنون انواع نهاده‌های دامی و کشاورزی توسط جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی بین دامداران و کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.