بازار امروز با افزایش عرضه در بیشتر نماد‌ها آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه (۱۸ آذر ماه) بازار با افزایش عرضه در اکثر نمادها آغاز بکار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵ دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ آذر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ آذر

بازار امروز در اکثر نماد‌ها متعادل آغاز بکار کرد، اما به نظر می‌رسد که رفته رفته شاهد معاملاتی متفاوت در کلیت بازار باشیم.

گروه پالایشی با زمزمه اخباری مبنی بر تجدید ارزیابی می‌تواند معاملاتی مثبت‌تر از دقایق ابتدایی را تجربه کنند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو که اخیرا در محدوده بالای ۴۰۰ تومان قیمت خود را تثبیت کرده است می‌تواند در محدوده بالاتری قرار بگیرد. خساپا با قدرت فروشنده‌ها در حال پیشتازی است، اما بنظر معاملاتی مثبت تری را بزودی تجربه کند. خگستر با قدرت خریدار بهتری دنبال می‌شود.

در گروه بانکی‌ها معاملات متعادل‌تر است این در حالیست که در روز گذشته ورود پول خوبی را این گروه تجربه کرد. وبصادر در این گروه بهتر از سایر نماد‌ها داد و ستد می‌شود و شاهد پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت در این گروه هستیم. معاملات وتجارت و وبملت و سایر نماد‌ها متعادل و مثبت دنبال می‌شود. روند این گروه هم به نظر می‌رسد مثبت‌تر دنبال شود.

فلزات اساسی امروز با معاملاتی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند. فولاد٬ ذوب٬ فخوز٬ فسرب ٬وسدید٬ #فمراد و هرمز مثبت و متعادل اند.فسرب٬ وتوکا٬ کویر٬ فسپا با افزایش تقاضا همراه اند. فنفت٬ زنگان٬ فولاژ٬ فباهنر٬ فرآور٬ ارفع وکاوه نیز متعادل و با گرایشی منفی معامله می‌شوند.

افت کمتر از هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲هزار واحد قرار گرفته است.

وبصادر، شبریز و وتجارت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، شپنا و شتران بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ آذر

نماد فملی بازگشایی می‌شود.

رمپنا در محدوده ۲ درصد مثبت معامله می‌شود. شبریز و شبندر مثبت شدند.

در گروه فرآورده‌های نفتی هیجان فروشندگان موجب شد تا شاهد افت قیمت در نماد‌های بزرگان این گروه باشیم. شپنا افت ۳ درصد دارد و در قیمت ۱۸۰۸ تومان قرار دارد. شتران افت ۴ درصد را تجربه می‌کند و حتی زمزمه اخبار افزایش سرمایه هم سد فروش عجولان نماد‌های شبریز و شبندر نشد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هشت هزار واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴هزار واحد قرار گرفت اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۸۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۸۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۲میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به چهار هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۲۵۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش بیش از ۸۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود هزار و ۳۶۴میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید چخزر، خودکفا و کگهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیش از ۲۵۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع حدود ۹۴۰میلیارد تومان (۴۲درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۶۶۳میلیارد تومان (۷۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۴۶.۷درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای بیش از ۲۵۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات چوبی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۲۵۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۲۰۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۰درصد از سه هزار و ۱۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۷۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۷هزار و ۶۵۵میلیارد تومان خواهد رسید.

فملی در ۱۵۸۰ تومان با ۱۲.۵ درصد مثبت مچ شد.

فملی با این بازگشایی ۸۸۴۲واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل داشت و بخش زیادی از منفی آن را پس گرفت.

در گروه خودرویی‌ها شاهد رنج کشی مثبت در نماد خساپا و قرار گرفتن سهم در محدوده مثبت هستیم.خگستر نیز در محدوده مثبت قرار گرفت.

بالاخره خریداران نماد وبصادر را در سقف قیمت روزانه قرار دادند.

فملی پس از بازگشایی در آستانه تشکیل صف خرید قرار دارد.

در ساعت ۱۰:۵۵ ذوب و فولاد با افزایش تقاضا در محدوده مثبت در حال معامله هستند.

حقیقی‌ها امروز حدود ۱۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۷هزار و ۶۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸درصد یعنی ۱۵هزار و ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «مواد و محصولات دارویی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، برکت و وبصادر لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به خودرو،فولاد و وغدیر معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۱۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی ایران خودرو با برتری ۱۰۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۳۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۴۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار