فرماندارکرمانشاه گفت: مشکل اعضا‌ی تعاونی مسکن فرمانداری که سالیان طولانی موفق به دریافت زمین نشده بودند در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در پی ارسال پیامکی از سوی یکی از شهروندان مبنی بر به نتیجه نرسیدن واگذاری زمین های تعاونی مسکن فرمانداری شهر کرمانشاه و معطلی ۲۰  ساله ۵۰۰ نفر، باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را پیگیری کرد.

رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: واگذاری زمین به اعضای تعاونی مسکن فرمانداری در محدوده بالاتر از میدان آزادگان جانمایی شده بود و متاسفانه بسیاری از افراد با گذشت سال های طولانی موفق به دریافت زمین نشده اند  که مشکل آنها در حال پیگیری می باشد و تا حد زیادی رفع شده است.

او افزود: طی سال‌های ۱۳۸۰ تعداد زیادی از اعضای تعاونی مسکن برای دریافت زمین و ساخت خانه در تعاونی ثبت نام  می‌کنند و با وجود پرداخت هزینه  موفق به دریافت قطعه زمین خود نمی‌شوند.  

رنجبر تصریح کرد: یک رودخانه فصلی در قسمت غرب به شرق شهر وجود دارد که به میدان آزادگان ختم میشود که متاسفانه تعدادی از قطعات تعیین شده در بستر رودخانه قرار داشتند بنابراین زمین ها  به افراد واگذار نمی شود.

او گفت: با مراجعه اعضا تعاونی مسکن به فرمانداری، بازدید استاندار و برخی از نمایندگان مجلس از محل پیگیری مشکل در دستور کار قرار گرفت و در نهایت آب منطقه‌ای کرمانشاه موفق شد مجوز اصلاحات  تغییر حریم رودخانه را انجام دهد و ۱۸۰ قطعه‌ای که در این محدوده قرار داشتند به زودی به افراد واگذار می شود.

فرماندار کرمانشاه افزود: برای طرح آزاد سازی حریم رودخانه به یک مجوز دیگر از وزارت نیرو نیاز است که مسئولان آب منطقه‌ای در حال پیگیری برای دریافت این مجوز نیز هستند و به زودی مشکل کاملا رفع می شود.

رنجبر تصریح کرد: مشکل پیش آمده به تعاونی مسکن مربوط است و فرمانداری در این خصوص وظیفه قانونی ندارد، اما با این وجود خود را موظف به پیگیری مشکل دانسته است.

او گفت: گرچه تعاونی مسکن به نام کارکنان فرمانداری کرمانشاه ثبت شده است  اما بسیاری از افراد عادی و کارکنان شهرداری  نیز در آن عضو هستند.

تعداد قطعات زمین تعاونی مسکن فرمانداری ۵۰۰ قطعه می‌باشد  که ۱۸۰ قطعه آن دارای مشکل است.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
تکلیف زمینهای تعاونی مسکن اداره بهزیستی استان کرمانشاه چه شد؟