مفتی سوریه: اگر مقاومت نبود، برای عادی‌سازی سر و دست می‌شکستند

مفتی سوریه در کنفرانس علمای مقاومت اعلام کرد که اگر محور مقاومت از بین برود، برخی کشور‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر و دست می‌شکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، «شیخ احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه در ششمین کنفرانس بین المللی اتحادیه علمای مقاومت با شعار «وعد الحق» که امروز (سه شنبه) در بیروت، پایتخت لبنان آغاز به کار کرد، از عجله برخی کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

او گفت: برخی از کشور‌ها برای عادی سازی روابط با با کسانی که طرفدار صلح نیستند، خیز برداشته‌اند.

مفتی سوریه افزود: اگر محوریت مقاومت از بین برود، برخی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر و دست می‌شکنند.

شیخ حسون اعلام کرد: ما به وحدت و مقدم داشتن کلمه فلسطین و کرامت و عزت اسلامی بر هر کلمه دیگری دعوت می‌کنیم.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین  نیز در کنفرانسی به مناسبت نخستین سالگرد انتفاضه اول مردم فلسطین از نزدیکی هرچه بیشتر برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز در سخنانی در کنفرانس مقاومت اعلام کرد: رژیم‌های عربی خلیج فارس هرگز با فلسطین نبودند بنابراین آن‌ها هرگز از مقاومت آن حمایت نکردند بلکه از مراحل سازش و کوتاه آمدن از حقوق حمایت کردند و از پول خود برای مطالبات به منظور کنار گذاشتن موضوع و حمایت از استکبار استفاده کردند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان معتقد است که عادی سازی، پنهان کاری را آشکار کرد و برجسته‌ترین مقاومت‌ها و حامیان را نشان داد. پس از عادی سازی، تقابل بین محور آمریکا و رژیم صهیونیستی و پیروان آن‌ها و محور مقاومت و در راس آن ایران آشکار شد. دیگر هیچ یک از گروه‌ها نمی‌توانند در منطقه خاکستری باشند و چاره‌ای جز این ندارند که در یکی از این دو محور باشند.

در این کنفرانس تاکید شد که مقاومت با تمام توان خود برای تقویت قدرت نظامی، مادی، سیاسی و رسانه‌ای با همه افراد شریف همکاری خواهد کرد تا در سنگر پیشرفت قرار بگیرد و از فلسطین و فلسطینیان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار