رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی کرمانشاه گفت: دلیل اصلی آنفولانزای فوق حاد، پرندگان وحشی مهاجر هستند و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان دیده نشده است.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  گفت:با توجه به مهاجرت پرندگان در فصول سرد سال از مناطق شمالی کره زمین به سمت مناطق جنوبی، احتمال انتقال و شیوع بیماری از پرندگان وحشی به پرندگان بومی و حتی صنعتی استان کرمانشاه به واسطه قرارگیری در مسیر تردد پرندگان مهاجر وجود دارد بنابراین  پرورش‌دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدار‌های مرتبط به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند.

او  با اشاره به پایش مرتب تالاب‌ها، منابع آبی و رودخانه‌های استان برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: تلاش می کنیم تا به هر نحوی که شده از شیوع بیماری در استان جلوگیری کنیم.

حیدری  با بیان اینکه ردپای وانت‌های دوره‌گرد در شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشهود است گفت: ازروستائیان درخواست می‌شود از خرید طیور از وانتی‌ها خودداری کنند چون بررسی‌ها نشان می دهد هرجا شیوع بیماری را داشته‌ایم وانتی‌های دوره گرد چند روز قبل از انتشار بیماری در آن محل حضور داشته‌اند.

او  افزود : از صاحبان مرغداری‌ها می‌خواهیم تا رعایت اصول امنیت زیستی، بهداشت قرنطینه‌ای، کنترل تردد افراد و وسایل نقلیه را به ویژه در واحد‌های مرغ تخم گذار برای ممانعت از شیوع احتمالی بیماری داشته باشند.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.