رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تعداد تخت‌های ویژه در بیمارستان‌های زیر نظر این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، ۳۸ تخت آی سی یو وجود داشت، اما همزمان با موج اول شیوع بیماری، تعداد این تخت‌ها ۴۰ عدد افزایش یافت.

او ادامه داد: بخش سوانح سوختگی بیمارستان کوثر سمنان که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد، تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه را حدود ۲۰ عدد افزایش می‌دهد و همچنین ۱۰ تخت ویژه هم در آینده نزدیک در بیمارستان دامغان اضافه می‌شود. به این ترتیب تعداد تخت‌های ویژه در کمتر از ۱۰ ماه، سه برابر می‌شود. ایجاد هر تخت ویژه بین ۸ تا ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

دانایی گفت: بخش سوانح سوختگی، هم برای دریافت خدمات سوختگی و هم برای بیماران کرونایی به کار می‌رود. این بخش ۴۴ تخت ویژه دارد که ۲۰ تخت برای سوانح سوختگی و باقی برای بیماران کرونایی و یا سایر کاربرد‌ها در آینده قابل استفاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ساخت مجموعه vip بیمارستان امیرالمومنین سمنان، کوثر و معتمدی اتفاق خوبی برای افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در آینده است، به طوری که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از مراجعه کنندگان به این بخش‌ها از استان‌های دیگر هستند و امید است مجوز بستری بین الملل نیز تا آخر سال صادر شود.

دانایی ابراز داشت: راه‌اندازی بخش بزرگ اسکوپی بیمارستان کوثر با ارائه خدمات تصویربرداری‌های درون‌بین اقدام مهمی از دانشگاه با همکاری خیرین سلامت است که اثرات مثبت آن ظرف چند سال آینده مشاهده می‌شود.

او بیان کرد: ۲ دستگاه سی تی اسکن اهدایی سازمان جهانی بهداشت در بیمارستان کوثر سمنان و بیمارستان معتمدی گرمسار در چند روز آینده نصب می‌شود.

دانایی گفت: تا پایان سال جاری، ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ۲ برابر می‌شود. یک آزمایشگاه با ظرفیت ۴۰۰ تست در روز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه جذب منابع اعتباری برای امور عمرانی، در سال جاری سه برابر شد بیان کرد: وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ساماندهی شده است به طوری که پرداخت کارانه کارکنان این دانشگاه، پیش از این با ۱۴ ماه تاخیر مواجه بود اکنون به ۲ ماه تاخیر رسیده است و امروز، این دانشگاه در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی در حوزه کارکنان و دارو تجهیزات دارد.

او تصریح کرد: ساختمان بیمارستان جدید مهدیشهر در حال تکمیل است و تا دی ماه عملیات ساخت و ساز آن به پایان می‌رسد و به محض تحویل، فرایند تجهیز آن آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بخشی از تجهیزات درمانی این بیمارستان وارد استان شده و باقی تجهیزات هم بعد از تحویل ساختمان وارد استان می‌شود. قرار است دی ماه این ساختمان تکمیل و به دانشگاه تحویل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.