فرماندار اسکو با اشاره به ظرفیت‌های مختلف آزادراه تبریز - سهند گفت: باید ظرفیت‌های نهفته اقتصادی این آزادراه از جمله در حوزه گردشگری فعال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضی منش فرماندار اسکو گفت:این پروژه از مهمترین پروژه‌های کلان آذربایجان شرقی است که اجرای آن نقش مهم و مستقیمی بر اقتصاد و معیشت استان دارد و موجب تسهیل در رفت و آمد بین ساکنان مادرشهر (تبریز) و این شهر جدید و جذابیت سرمایه گذاری می‌شود.

او تعادل بخشی قیمت مسکن در تبریز و توسعه گردشگری شهر‌های منطقه را از مزایا و اهداف احداث شهر جدید سهند اعلام کرد و افزود: آزادراه تبریز - سهند فرصت عظیم گردشگری برای منطقه فراهم می‌کند و در این راستا کاربری‌های مختلفی در طول مسیر این آزادراه طراحی و اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه بهره برداری از این آزادراه نه تنها برای شهر جدید سهند بلکه برای سایر شهر‌های منطقه نیز موثر خواهد شد گفت: این آزادراه برای بهره‌برداری در روز ۲۶ آذر توسط وزیر راه و شهرسازی آماده و هم اکنون در مرحله ایمن سازی است.

فرمانداراسکو با اشاره به اینکه طول این پروژه ۲۲ کیلومتر بوده که ۹ کیلومتر آن قبلا اجرا شده است ادامه داد: طول پروژه مشارکتی این پروژه از محل شرکت عمران سهند تا میدان لاله ۱۵ کیلومتر است که ۶۰ درصد آن توسط شرکت مشارکت کننده و ۴۰ درصد توسط دولت اجرا می‌شود.

رضی منش مبلغ قرارداد پروژه مشارکتی آزادراه تبریز - سهند را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و یادآوری کرد: عمده مشکل در تکمیل این پروژه در سال‌های گذشته، تملک اراضی و عدم تامین مالی پروژه بوده که در دولت تدبیر و امید با رفع این مشکلات به مرحله بهره برداری رسیده است.

آزادراه تبریز - سهند از جمله طرح‌های مهم راه سازی آذربایجان شرقی که عملیات اجرایی آن حدود ۱۳ سال قبل آغاز شده بود و دولت تدبیر و امید به رغم تنگنا‌های مالی مشکل تملک مسیر آن به عنوان مانع اصلی اجرای طرح را برطرف کرد.

با بهره برداری از این طرح فاصله کنونی شهر جدید سهند از تبریز بیش از ۵ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان رسیدن از تبریز به این شهر جدید به یک سوم کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.