وجود ۴ هزار سازه آبخیزداری در استان همدان برای مهار سیلاب‌ها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۴ هزار سازه آبخیزداری را در مراتع استان برای مهار سیلاب‌ها ایجاد کرده ایم.

اسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: برای جلوگیری از سیلاب، بالا بردن نفوذ آب در خاک و  افزایش پوشش گیاهی در مراتع اجرای طرح‌های آبخیزداری را در ۴۰ حوزه آبریز اجرا کرده ایم.

او با بیان اینکه تاکنون طرح‌های آبخیزداری ۵۰ هزار هکتار از مراتع استان را در برمی گیرد ادامه داد: امسال هم طرح‌های آبخیزداری در مراتع استان با اجرای بند‌های ملاتی، خوشکه چین و گاویانی اجرا می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان ۲۵ میلیون متر مکعب آب پشت بند‌ها ذخیره و با تاخیر جذب زمین شد.

خزائی بیان کرد: امسال به فرمان رهبر انقلاب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری اختصاص داده شده که از این میزان ۳۰ میلیارد تومان سهم استان همدان است.

او ادامه داد:  بند‌های رسوب گیر و کنترل رسوب، عملیات بیولوژیکی و عملیات حفاظتی با هدف کنترل سیل و فرسایش، رسوب و افزایش تولید علوفه در تمامی شهرستان‌های استان همدان اجرا شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.