گروهی متشکل از ۱۴۵ کارشناس اروپایی و آمریکایی خواستار افزایش روابط روسیه با ناتو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، جمعیتی متشکل از ۱۴۵ کارشناس اروپایی، آمریکایی و روسی افزایش یافتن ارتباطات روسیه با ناتو و برقراری مجدد تماس‌های منظم میان کشور‌های عضو ناتو را خواستار شدند.

این افراد در خصوص خطر «حوادث ناگهانی» در صورت تداوم فضای بی اعتمادی میان کشور‌های عضو ناتو هشدار دادند.

مرکز پژوهش‌های غیر دولتی انگلیس نامه‌ای را که به امضای ده‌ها فرمانده نظامی و سیاستمداران بازنشسته رسیده است، دریافت کرد که در آن اعلام شده بود که روابط روسیه و ناتو هم اکنون به پایینترین سطح خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است و این تهدیدی به رویارویی بسیار خطرناک و واقعی به شمار می‌رود.

کارشناسان اروپایی و آمریکایی در نامه خود به خطر خروج و عقب گرد از توافقنامه‌هایی که طی ۳۰ سال از آنان حمایت کرده است، اشاره کردند.

در این نامه، ۱۴۵ وزیر، سفیر و ژنرال سابق روسیه، آمریکا و کشور‌های اروپایی درخصوص تهدید‌های فعلی هشدار داده و احیای روابط و کاهش خطر "حوادث ناگهانی" را توصیه کردند.

کارشناسان این مرکز بر ضرورت از سرگیری گفتگوی عملی میان ناتو و روسیه و برقراری ارتباط مستقیم بین فرماندهی ستاد نیرو‌های مسلح و کارشناسان از سوی طرفین تاکید کردند.

آن‌ها همچنین بر اهمیت کار مشترک برای ایجاد محدودیت در مسئله استقرار نیرو‌های مسلح از ناتو و روسیه در اروپا تأکید کردند.

کارشناسان اروپایی و آمریکایی احیای معاهدات کنترل تسلیحات را ضروری عنوان کردند، زیرا امتناع از تمدید پیمان START ۳، که در ماه فوریه به پایان می‌رسد، می‌تواند یک مسابقه جدید در زمینه سلاح‌های هسته‌ای را آغاز کند. همچنین اجرای کامل توافقنامه آسمان باز که واشنگتن اخیراً از آن خارج شد را خواستار شدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار