غلام پور گفت: با تلاش وزارت ارتباطات و اپراتور‌های سیار ۱۰۹ روستای قم به رومینگ ملی اتصال پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلام پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار می‌باشند.

غلام پور در ادامه تصریح کرد: ساکنان روستا‌های مذکور با کمک این امکان می‌توانند از رومینگ صوت و دیتا بهره‌مند شوند.

 سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شتاب استان در خدمات رسانی ارتباطی به روستا‌ها عنوان کرد: قم به عنوان نخستین استان در سطح کشور موفق به اتصال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شده است.

غلام پور گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان توانسته با تلاش مجموعه استانی حوزه وزارت ۱۰۰ درصد از اهداف از پیش تعیین شده ارتباطی روستا‌ها را در محقق کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بستر مناسب ارتباطی استان بیان کرد: ۳۸ سامانه آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز حوزوی قم رایگان شد.

ابوالفضل باقری منش مدیرکل پُست قم با اشاره به رسالت امانت داری پست افزود: پست قم در گروه خود به رتبه اول و در کل کشور به رتبه ششم دست یافته است که در خصوص ارزیابی عملکرد نیز در سال ۹۷ رتبه اول را در شاخص‌های اختصاصی و عمومی و در سال ۹۸ هم رتبه دوم را کسب کرده است.

 مدیرکل پُست قم یادآور شد: پست، بزرگ‌ترین شبکه فیزیکی کشور است و از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد رشد ترافیک ۱۷۲ درصدی بوده ایم که برای انجام هرچه بهتر امور نیازمند تجهیزات لازم هستیم.

باقری منش با اشاره به اینکه پست به رسالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود در این ایام عمل کرده است گفت: به واسطه فعالیت شبانه روزی پست، بسیاری از کسب و کار‌ها که از طریق فروش اینترنتی فعالیت می‌نمایند محصول‌های خود را به واسطه پست به دست مشتریان خود می‌رسانند و کسب در آمد دارند.

او در ادامه رشد جا به جایی کالا در ایام کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی خرید‌های مجازی مردم افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۸۰۰ هزار ترافیک پستی و بیشترین رشد در حوزه بسته‌های کوچک و امانات را شاهد بودیم.

 مدیرکل پُست قم با اشاره به رسالت امانت داری پست افزود: پست قم در گروه خود به رتبه اول و در کل کشور به رتبه ششم دست یافته است که در خصوص ارزیابی عملکرد نیز در سال ۹۷ رتبه اول را در شاخص‌های اختصاصی و عمومی و در سال ۹۸ رتبه دوم را کسب کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار