مدیران آذربایجان‌غربی جهت مقابله با سیلاب تدبیر بیندیشند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است اقدامات پیشگیرانه و تدابیر لازم را برای مقابله با احتمال بروز سیلاب اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحد‌های متولی در آذربایجان‌غربی به ویژه در بحث مدیریت ریسک سیل افزود: پیش‌بینی‌های سریع و دقیق با توجه به وقوع سیل‌های خسارت بار در نقاط مختلف کشور و احتمال تکرار در این استان ضرورتی مهم و حیاتی است و سازمان هواشناسی در این زمینه مسوولیت خطیری دارد.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های پرخطر، هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی در شهر‌ها باید در دستور کار مسوولان آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها قرار بگیرد تا در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی بتوان با کمترین خسارت بر آن فائق آمد.

استاندار آذربایجان غربی بسیج تمامی امکانات شهرستانی، رصد و پایش امکانات و ظرفیت‌ها و ایجاد هم افزایی برای موقع بحران و برگزاری جلسات مدیریت پاسخ در عملیات را از جمله وظایف مهم فرمانداران بیان کرد.

او  افزود: فرمانداران موظف هستند با استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت عمومی نسبت به تقویت آمادگی‌ها اقدام کنند و در صورت کوتاهی و سهل انگاری با خاطیان به طور قطع برخورد می‌شود.

شهریاری اضافه کرد: به موازات تقویت آمادگی‌ها باید با استفاده از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر نسبت به آگاهسازی ساکنان روستایی و افرادی که در مناطق پرخطر زندگی می‌کنند، اقدام کرد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.