مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: کادر درمان به صورت خودجوش، با کمک های مؤمنانه، غربالگری و نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی با بیماری کرونا مقابله می‌کنند.

مجتبی کرباسی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی با طرحی به نام «حافظان سلامت محله شهید سلیمانی» فعالیت‌هایی را از جمله، کمک مؤمنانه، غربالگری منزل به منزل و پایش اجرای ضوابط بهداشتی انجام می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان افزود: ضمن اینکه این طرح فراگیر بسیج به صورت کلی است؛ اما بسیج جامعه پزشکی مسئولیت دبیرخانه اجرایی این رویداد را بر عهده دارد.

او درباره جزئیات طرح «حافظان سلامت محله شهید سلیمانی» گفت: این طرح که همزمان با هفته بسیج آغاز شد، شامل بیش از یک هزار قرارگاه حافظان سلامت محلات در سطح استان اصفهان و متشکل از بازنشستگان جامعه پزشکی، پیشکسوتان بهداری دفاع مقدس و ... است.

مجتبی کرباسی در پاسخ به این سوال که آیا بسیج سازمان پزشکی در خصوص کمک‌های مومنانه از نهاد خاصی حمایت می‌شوند گفت: تمام هزینه‌های این طرح از طرف اعضاء ۹ هزار نفری تیم‌های بسیج جامعه پزشکی و در ۳ نوبت انجام شده است.

او در پایان گفت: خوشبختانه بر اساس آخرین گزارشی که از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کردیم، شاهد کاهش ۱۵درصدی در آمار مرگ و میر و کاهش ۳۰ درصدی در آمار موارد بستری ناشی از بیماری کرونا هستیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار