معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران:

مناسب سازی ۳۰۲ ایستگاه اتوبوس برای معلولان

هاشمی اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای مناسب سازی معابر تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار کرد: در معاونت حمل و نقل و ترافیک، برای کمک به معلولان اقدامات بسیاری را انجام دادیم که از  جمله آن می‌توان به جمع‌آوری ۱۰۴۹ مانع و دستک فلزی  اشاره کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: طی دو ماه گذشته به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کردیم تا علاوه بر اقداماتی که قبلا انجام شده بود در هر منطقه یک تقاطع اصلی را  به مناسبت روز جهانی معلولان مناسب سازی کنند و صرفاً برای روز معلول  ۲۲ تقاطع در ۲۲ منطقه تهران مناسب‌سازی شدند.

وی با اشاره به مناسب سازی‌ها در مترو اظهار کرد: در مترو ۱۵۴ دستگاه آسانسور در حال نصب هستند و ایستگاه‌هایی که به تازگی افتتاح می‌شوند مناسب سازی شده اند و هنگام افتتاح مترو از افراد دارای معلولیت کمک گرفتیم و پرسیدیم که آیا افراد معلول می‌توانند از درب ورود تا سکو بدون کمک کسی تردد کنند یا خیر و آن‌ها نظرات خود را به ما ارائه دادند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر عملیات مناسب سازی ایستگاه‌های خطوط سامانه تندرو در ۳۰۲ ایستگاه انجام شده است.

وی درباره اتوبوس‌های جدید خریداری شده اظهار کرد: تمام اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی که خریداری کرده‌ایم به رمپ پورتال تجهیز شده‌اند و افراد معلول می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

هاشمی گفت: ۴ تقاطع از تقاطع‌های شهر تهران را با هماهنگی انجمن نابینایان به سیستم آلارم صوتی تجهیز کردیم و تا پایان سال تعداد آن اضافه خواهد شد و سعی می‌کنیم که حداقل به سی تقاطع برسیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار