مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه شهید بهشتی از طراحی نخستین نرم‌افزار داخلی مدیریت شارژ خودرو‌های برقی خبر داد.

محمد تقی عاملی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نرم‌افزار مدیریت شارژ در خودرو‌های برقی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه شهید بهشتی طراحی شده است.

او افزود: افزایش تعداد خودرو‌های برقی در آینده باعث ایجاد مشکل برای بهره برداری از شبکه یا نرم افزار مدیریت شارژ خواهد شد چرا که تحقق فعالیت آن‌ها نیاز به تامین برق دارند و همین عامل با ایجاد هزینه‌های زیاد و تولید زیرساخت‌های جدید، افزایش عناصر شبکه برقی و غیره می‌شود.

عاملی تصریح کرد: این نرم افزار نهایی نشده است و به صورت بهینه زمان شارژ خودرو‌ها را مدیریت می‌کند به صورتی که به شبکه فشاری وارد نشود و فعالیت تعداد زیادی از خودرو‌ها را جوابگو باشد.

او با بیان اینکه این روز‌ها شرکت‌های مختلفی برای تولید خودرو‌های برقی در تلاش هستند و در این زمینه به نتایج موفقیت آمیزی رسیده اند، تاکید کرد: اما شرکت ما با نگاهی رو به آینده به دنبال طراحی برنامه‌ای برای مدیریت شارژ خودرو‌های برقی هستند.

عاملی ادامه داد: خودرو‌های برقی یا الکتریکی برای حرکت کردن تنها از یک موتور برقی یا الکتریکی بهره می‌گیرند و این مدل موتور اتومبیل تنها به یک باتری و موتور الکتریکی مجهز شده است که امکان شارژ شدن در مکان یا ایستگاه‌های مخصوص به خود را دارد که از مزیت‌های استفاده از این نوع موتور می‌توان به این نکته اشاره کرد که بدون ایجاد آلودگی و تولید گاز‌های گلخانه‌ای با توجه به میزان توان باتری می‌تواند مسافت ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

او بیان کرد: این شرکت مستقر در دانشگاه شهیدبهشتی با همکاری بنیاد ملی نخبگان در حال نهایی کردن نرم افزار خود برای مدیریت برق در خودرو‌های الکتریکی است.

عاملی تاکید کرد: نرم افزار مدیریت جریان برق در خودرو‌های هیبریدی برای نخستین بار توسط متخصصان این شرکت در حال طراحی بوده و تا کنون هیچ شرکتی به این حوزه وارد نشده و ما اولین شرکتی هستیم که در این خصوص فعالیت خود را شروع کرده ایم.

نحوه کارکرد نرم افزار مدیریت شارژ در خودرو‌های برقی

او درباره نحوه کارکرد نرم‌افزار مدیریت شارژ در خودرو‌های برقی گفت: این نرم افزار، برق موجود در خودرو‌ها را که به عنوان سوخت از آن استفاده می‌شود، مدیریت کرده و نحوه کارکرد این نرم افزار هم بسته به کارکرد و حجم برق در جریان و بخش‌های مختلفی که در مجموعه وجود دارد، تنظیم خواهد شد.

عاملی با بیان اینکه به احتمال زیاد این محصول دانش بنیان تا چهار ماه آینده رونمایی خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی داخلی خودرو‌های برقی خود را در پلتفرم‌های شخصی و حمل و نقل عمومی تولید کرده اند و در حال آزمایش آن‌ها هستند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: استفاده از خودرو‌های برقی و کاهش آلودگی‌های هوا باعث ترغیب هرچه بیشتر دولت به استفاده از این خودرو‌ها خواهد شد تا تولید خودرو‌های برقی افزایش یابد.

او با اشاره به کارکرد نرم‌افزار مدیریت شارژ در خودرو‌های برقی گفت: نرم افزار با دریافت دیتا‌های ورودی از خودرو و شبکه به مدیریت زمان شارژ خودرو به صورت بهینه می‌پردازد.


بیشتر بخوانید


عاملی درباره فعالیت این شرکت برای تامین نیاز‌های داخلی خودروسازی اظهار کرد: کشورما فاصله زیادی با تامین نیاز‌های داخلی دارد و این موضوع یک افق آینده نگری است که در روز‌های آینده نیاز به برنامه ریزی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.