رئیس مرکز بهداشت نهاوند از معرفی ۲۵ مکان به دادگاه به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد.

معرفی ۲۵ مکان به دادگاه بعلت رعایت نکردن  محدودیتهای کرونایی در نهاوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی احسان خویشوند, رئیس مرکز بهداشت نهاوند،افزود: ۲۵ واحد صنفی شامل قنادی، نمایشگاه و دیگر اصناف در شهرستان نهاوند به علت  رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی به دادگاه معرفی شدند.

او ادامه داد:علت تخلف عمده واحدهای صنفی به دادگاه رعایت نکردن ساعت بسته شدن واحدهای صنفی بوده است که پس از چندین بار تذکر انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت نهاوندگفت: علاوه بر این، دو کافی شاپ و دو قهوه خانه گروهی و یک مرکز تجمع جوانان نیز به علت رعایت نکردن شیوه نامه  های بهداشتی با حکم قضایی پلمب شدند.

خویشوندبه اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروی مقاومت بسیج اشاره کرد و افزود: طرح شهید سلیمانی حدودا دو هفته است که در شهرستان به اجرا گذاشته شده و استقبال گروه های مردمی از آن خوب بوده است.

 او با بیان اینکه برای اجرای این طرح سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شده و خوشبختانه از زمان اجرای طرح بیماریابی به شکل خوبی صورت گرفته است ،افزود: با توجه به آموزش‌هایی که از سوی این مرکز داده شده، بسیجیان به منازل مراجعه کرده و افرادی را که مشکوک به بیماری بوده اند شناسایی و در صورت مثبت بودن کرونا به مراکز غربالگری۱۶ ساعته معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوندافزود: علاوه بر شناسایی و نظارت بر بیماران تیم حمایتی در صورت نیاز خانواده های مبتلا به کرونا برای آنان مایحتاج ضروری مانند نان و یا میوه تهیه و در اختیار آنان قرار می‌دهند.

خویشوند در خصوص میزان پایبندی افراد شناسایی شده به قرنطینه دوهفته‌ای و استراحت در منزل گفت: در سطح روستاها معمولا نظارت بهتر صورت گیرد زیرا محیط کوچک بوده لذا نظارت بر آن ها بهتر صورت می گیرد.

او در رابطه با تعداد افراد وخانواده های شناسایی شده توسط مجریان طرح گفت: در حال برآورد آمار هستیم که بعدا به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار