مهم‌ترین حوادث ۱۹ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز چهار‌شنبه ۱۹ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۷۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان فسا خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق احشام توسط افراد سودجو به مقصد استان‌های مرزی، مأموران پاسگاه "دوگان" شهرستان فسا با کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودروها، ۱۷۵ رأس گوسفند قاچاق کشف که با دستور مرجع قضائی به میدان دام تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: ۲ دستگاه کامیون به پارکینگ منتقل و رانندگان آن‌ها نیز با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف زمین خواری ۳ میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، پلیس آگاهی با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی موفق به شناسایی ۴ هکتار زمین در بخش "سده" که به صورت غیرقانونی تصرف گردیده بود، شدند.

او با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و زمین تصرف شده، آزادسازی گردید، افزود: کارشناسان ارزش اراضی تصرف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری شکارچی غیر مجاز بز کوهی

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز خبر داد.

سرهنگ حمید رضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین از خبری مبنی بر وقوع یک فقره شکار غیر مجاز و انتقال شکار توسط یک دستگاه خودرو پ‍ژو ۴۰۵ مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی به همراه ماموران محیط زیست به محل مورد نظر اعزام و خودرو مورد نظر را مشاهده و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۲ لاشه بز کوهی (کل) وحشی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ صالحی فرد با بیان اینکه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره محیط زیست شهرستان گردید، گفت: پلیس با همکاری اداره محیط زیست و شهروندان به جدیت با شکارچیان غیر مجاز برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

موتورسیکلت ۳ میلیاردی قاچاق در شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران پاسگاه "دشت ارژن" شهرستان شیراز، هنگام گشت زنی در ابتدای جاده "دشت ارژن - شیراز" یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را مشاهده و توقیف کردند.

او با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین اولویت‌های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری کالا‌های قاچاق به ویژه موتور سیکلت‌های سنگین غیر مجاز و قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کلاهبرداری اینترنتی در قالب فروش عمده ورق‌های ام دی اف

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم گفت: فردی که با ترفند فروش عمده ورق‌های ام دی اف در فضای مجازی مبلغ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور  گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی او را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی بهموضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: شاکی مدعی بود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با یک آگهی درزمینه فروش عمده ورق‌های ام دی اف مواجه و با فرد فروشنده تماس برقرار می‌کند که از او مبلغ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال طلب می‌کند.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: فرد شاکی نیز مبلغ درخواستی را به حساب آن فرد واریز و پس از آن دیگر جواب تلفن‌های شاکی را نمی‌دهد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم افزود: مأموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم خود اقرار و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی گردید، افزود: شهروندان قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت موردنظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند از پرداخت وجه خودداری کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۱۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ارتقاء نظم و امنیت در سطح شهرستان اجرایی شد.

او ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، ۱۰ معتاد متجاهر جمع آوری و همچنین ۳ سارق و ۳ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت تمام در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

ترخیص ۶۲ دستگاه موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از ترخیص ۶۲ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی گفت: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان لارستان به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۲ دستگاه موتورسیکلت تحویل مالکان یا متصرفان قانونی آن‌ها شده است، افزود: پرداخت دیون دولتی مانند جریمه‌های معوقه به صورت اقساطی و هزیته پارکینگ نیز بر اساس نرخ آن در سال ۹۴ محاسبه می‌شود و مالکان یا متصرفان هر چه سریعتر از این فرصت استثنایی استفاده کنند و نسبت به ترخیص موتورسیکلت توقیفی خودشان اقدام کنند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه در این مرحله مالکان موتورسیکلت برای ترخیص وسیله نقلیه خود نیاز به بیمه نامه شخص ثالث و گواهینامه ندارند، گفت: انتظار پلیس از موتورسواران، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم مزاحمت برای همشهریان واستفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان می‌باشد.

سرهنگ امجدی بیان کرد: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آن‌ها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

رفع توقیف ۳۷ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از ترخیص ۳۷ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی، طرح بسیار فوق العاده‌ای است که در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آن‌ها توسط پلیس راهور در حال اجرا است.

او افزود: از ابتدای این طرح، ۳۷ دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و تحویل مالکان شده است.

سرهنگ نیکبخت تصریح کرد: مالکان و متصرفین قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی می‌توانند برای ترخیص وسایل نقلیه خود و استفاده از مزایای این طرح، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

سارق اماکن خصوصی در دام پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک متهم را شناسایی و وی را طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۱۳ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف ۴۰ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۰ کیلو گرم تریاک توسط مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، ۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این راستا ۲ متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

کشف ۲۶ رأس احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با توقیف ۳ دستگاه خودرو، ۲۶ رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران گشت کلانتری "لطیفی" این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، ۳ دستگاه خودرو وانت پراید، پیکان و نیسان حامل احشام را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۲۶ رأس احشام شامل ۲۳ رأس گوسفند و ۳ نفر شتر قاچاق کشف شد، افزود: برابر با نظر کارشناسان مربوطه ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به دستگیری ۳ متهم در این خصوص، گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک پیرامون قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دست مزاحم سایبری رو شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری فردی سابقه دار که با ایجاد پروفایل ناشناس در تلگرام و ایجاد مزاحمت موجب اختلاف خانوادگی شده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: با ارجاع پرونده قضایی با موضوع ایجاد مزاحمت از طریق پیام رسان تلگرام توسط شخص ناشناس و در پی آن اختلاف در خانواده شاکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان فسا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا موفق شدند با اقدامات فنی عامل ایجاد مزاحمت که فردی سابقه دار بود را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات انگیزه خود را اختلاف شخصی و انتقام جویی از شاکی عنوان کرد، گفت: وی پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا به کاربران فضای مجازی هشدار داد: هرگونه فحاشی، تهدید، ایجاد مزاحمت از طریق ارسال پیام و ... برابر قانون جرم است و مورد پیگیری قرارمی گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار