رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان از تامین میوه شب یلدا خبرداد و گفت:میوه شب یلدا گران نمی‌شود.

میوه شب یلدا تامین استرضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به تامین میوه شب یلدا، بیان کرد: برای بازار شب یلدا هیچ کمبودی از نظر میوه وجود ندارد.

او با بیان اینکه علت افزایش قیمت برخی میوه وتره بار افزایش هزینه‌های جانبی تولید است، افزود: قیمت میوه و تره بار در میدان بار و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و خرده فروشان با ۱۵ تا ۳۵ درصد سود مجاز به فروش هستند.

او ادامه داد: امسال به علت افزایش هزینه‌های جانبی مانند حمل، بسته بندی، کارگری و سم و کود نرخ تمامی میوه و تره بار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

البرزی با اشاره به اینکه برای بازار شب یلدا هیچ کمبودی از نظر میوه وجود ندارد و افزایش قیمتی هم برای میوه پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: هندوانه شب یلدا از جاسک و میناب وارد استان شده و قیمت آن در روز‌های آخر بسته به عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و انار نیز به اندازه کافی در بازار موجود است.

این مسئول با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو انار از ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است، گفت: قیمت هر کیلو لیموشیرین در بازار امروز همدان بین هفت تا ۱۰ هزار تومان، نارنگی بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پرتقال بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه‌و تره بار همدان از مردم خواست به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت خرید‌های خود را به تدریج انجام دهند و به روز‌های پایانی موکول نکنند همچنین: به فروشندگان بازار سرگذر نیز توصیه شده نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او در خصوص افزایش قیمت مرکبات بیان کرد: صادرات مرکبات موجب شده قیمت این محصولات در کشور افزایش یابد که دولت برای کنترل بازار داخل باید از صادرات جلوگیری کند و یا اینکه میزان صادرات را کاهش دهد.

البرزی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین و قیمت سیفی‌جات در بازار وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه گوجه فرنگی از جنوب کشور وارد استان شد، قیمت‌ها شکسته شده و در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است در حالیکه ماه گذشته تا ۲۰ هزار تومان هم رسید.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار