سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ نفر از داوطلبان این جمعیت در طرح شهید سردار سلیمانی که با همکاری نهاد‌های مختلف انجام می‌شود، مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالفضل محبان  سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت : رسالت هلال احمر در طرح سردار سلیمانی، بازدید و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مختلف از جمله بانک ها، ادارات، بازار، میادین میوه و تره بار و سایر واحد‌های صنفی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: نظارت‌ها از ۱۰ روز گذشته در حال انجام است و تاکنون ۱۹۷ نفر روز بازدید توسط داوطلبان مرد و ۱۳۶ نفر روز بازدید توسط داوطلبان زن انجام شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در این مدت ۲ هزار و ۷۳۳ مورد بازرسی از اماکن مختلف انجام شده است.

او افزود : برای اجرای طرح سردار سلیمانی، هزار و ۱۲۰ نفر از نیرو‌های هلال احمر، به عنوان مراقبان سلامت آموزش‌های لازم را به وسیله کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی استان، فرا گرفته اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: مراقبان سلامت با مراجعه حضوری به در منزل خانواده‌های درگیر بابیماری کووید۱۹، خدمات مراقبتی ارائه می‌دهند.

محبان افزود : طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در تلاش است تا علاوه بر کمک به قطع زنجیره ویروس کرونا، از خانواده‌های متاثر از این ویروس حمایت کند.

او گفت: شیوع کرونا سبب شده تا خانواده‌های زیادی به لحاظ اقتصادی و مالی تحت تاثیرقرار گیرند در این زمینه جمعیت هلال احمر استان با کمک‌های موردی به افراد متاثر از این ویروس حمایت کرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمک‌ها شامل تامین بخشی از هزینه‌های بیمارستانی، درمانی بوده است.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب و ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت فصلی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.