قاسمی گفت: ۲۰ هزار روستایی جنوب شرق کشور تا پایان سالجاری از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آبفا سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری قصرقند با حضور نماینده حوزه انتخابیه چابهار اظهارداشت: در کنار بیان کمبودها و نداشته‌ها بهتر است خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها ارائه کرده نیز مطرح شود.

او  با بیان این که نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته اقدام‌های بزرگ و ارزشمندی در منطقه انجام داده که باید قدرشناس آن بوده و به عنوان مسوولان نظام نسبت به عملکرد خود همواره متعهد باشیم افزود: کوتاهی ما در ارائه خدمات نظام و گفتن صرف نداشته‌ها و مشکلات زمینه‌ساز فراهم شدن خوراک خبری برای محافل و رسانه‌های ماجراجو و معاند می‌شود و تبعات سنگین و بعضا جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای نظام در زمینه آبرسانی بیان کرد: تعداد روستاهای استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه‌هزار و ۷۳۴ روستا و شاخص بهره‌مندی از آب بهداشتی هم حدود هفت درصد بود.

او  افزود: هم‌اینک از تعداد پنج هزار و ۵۹۴ روستای ثبت شده، ۲ هزار و ۹۴۷ روستا دارای شبکه آب آشامیدنی بهداشتی و سالم هستند و شاخص بهره‌مندی سیستان‌وبلوچستان نیز حدود ۶۸ درصد است.

قاسمی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پرروستاترین استان کشور است تصریح کرد: خدمات‌رسانی به این خطه ۲ برابر نرم کشوری و هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری نیز سه برابر نرم کشوری است.

او  ادامه داد: علاوه بر این متوسط بارندگی سیستان و بلوچستان ۱۱۳ میلیمتر و کشور ۲۵۰ میلی‌متر و سطح تبخیر منابع به دلیل باد و گرما بیش از چهار هزار میلی‌متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور تسریع در عملیات اجرایی آبرسانی به یکهزار و ۶۲ روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی استان تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه‌ میان شرکت مهندسی آبفای کشور، مجلس شورای اسلامی و استانداری استان با ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال امضا شده است.

او با اشاره به بازدیدهای میدانی خود در این سفر بیان کرد: این بازدیدها با هدف دیده و شنیده شدن بهتر مشکلات و ارائه راهکار برای رفع دغدغه‌های مردم به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در کنار نظارت بر تک تک طرح‌های آبرسانی، برنامه‌های آبفا برای توسعه آبرسانی روستایی به روستاهای مشکل دار در کوتاه‌مدت در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به درخواست مردم برای آبرسانی به چهار روستای حاجی آباد دزبن، چندوکان بگ و توکل خاطرنشان کرد: در صورت کمک نماینده، فرماندار و شوراهای محل برای رفع معارض از چاه‌های حاجی آباد دزبن، چندوکان بگ و توکل با تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال مشکل آبی اهالی مرتفع می‌شود.

او از آبرسانی به ۵۲ روستای مجتمع تلنگ زیرمجموعه مخزن تلنگ و ایستگاه پمپاژ ماران گز تا پایان سال خبر داد و گفت: این پروژه که به مدت ۲ سال معطل مانده بود در سالجاری با پیگیری و رفع موانع حقوقی با تلاش همکاران و ارائه راهکار و بررسی‌های فنی در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از روستای ساربوک به عنوان اولین روستای دارای شبکه فاضلاب استان نام برد و بیان کرد: ساخت تصفیه‌خانه این روستا به دلیل برخی مشکلات به مدت چند سال تعطیل بوده که در صورت کمک برای رفع معارض در بازه زمانی هشت ماهه نسبت به ساخت این تصفیه‌خانه با جدیدترین طراحی و روش اقدام خواهد شد.

او  تصریح کرد: با مجموع این اقدامات دربازه زمانی تعریف شده شاهد رضایت مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار