سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه وضعیت کرونا در مشهد به نارنجی تبدیل شده است اما محدودیت‌ های شبانه و ممنوعیت ورود و خروج خودرو‌ها به مشهد همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه شدت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد با تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی تبدیل شده است اما محدودیت‌های شبانه رفت و آمد شهروندان و ممنوعیت ورود و خروج خودرو‌ها در این کلانشهر از شنبه ۲۲ آذر ماه همچنان ادامه خواهد داشت.

او افزود: بر این اساس از روز شنبه هفته آینده اجرای محدودیت‌های جدید مرتبط با تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی تداوم می‌یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تاکنون همه ۳۳ شهرستان خراسان رضوی از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا خارج شده اند و هم‌اینک این وضعیت در سطح شهرستان‌ها "زرد یا نارنجی" به معنای تداوم شیوع بیماری همه‌گیر البته با شدت کمتر است که بر لزوم هوشیاری همگان در رعایت کامل و دقیق دستورات بهداشتی پیشگیرانه تاکید می‌کند.
 

بیشتر بخوانید


رحیمی بیان کرد: محدودیت‌های جدید مرتبط با مقابله در برابر شیوع کرونا با توجه به تغییر رنگ‌های نشانگر وضعیت شدت شیوع، بیشتر ناظر بر سطح فعالیت مشاغل است بطوری که در "وضعیت نارنجی" علاوه بر مشاغل سطح یک، مشاغل سطح دو نیز مجاز به فعالیت هستند.

او تصریح کرد: گرچه آمار‌های تعداد مبتلایان بستری و سرپایی ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی کاهش یافته است اما این  به معنای عادی شدن شرایط و کم‌توجهی مردم نسبت به لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: وضعیت کنونی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به گونه‌ای است که در صورت کوچکترین کم‌توجهی مردم نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، چرخه فعال انتقال ویروس تشدید می شود و دوباره شاهد اوج گیری ابتلا به بیماری کرونا خواهیم بود.

رحیمی با تاکید بر پرهیز از تشکیل دورهمی‌های خانوادگی به ویژه در "شب یلدا"، اظهار کرد:  از عموم مردم تقاضا داریم در شب یلدای امسال بطور جدی و با وسواس تمام از تشکیل هرگونه جمع خانوادگی و دوستانه پرهیز کنند.

او افزود: هرگونه کم‌توجهی نسبت به این درخواست تخصصی و بهداشتی پیشگیرانه، خطر انتقال ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را برای خود و عزیزانمان را به شدت بالا می‌برد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.