معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: هم اکنون پس از اتمام عملیات عمرانی، کارخانه نوآوری در حال تجهیز و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: کارخانه کوکاکولا که حدودا ۵۰ سال پیش در مشهد بنا نهاده شد، در امتداد مسیر توسعه شهر به سمت ییلاقات غربی بعد از چند دهه به شهرک صنعتی منتقل شد.
 
او افزود: پس از تغییراتی که از سال ۱۳۹۱ در مالکیت کارخانه کوکاکولا به وجود آمد و ابنیه آن به شهرداری واگذار شد، این فضا بدون تعریف کاربری مناسب رها شد از این رو  شهرداری مشهد با همراهی پنجمین شورای اسلامی شهر نگاه سرمایه محور به بازمانده کارخانه کوکاکولا را کنار گذاشت و برای بازآفرینی شهری این منطقه، به طرحی فرهنگی - اقتصادی رسید.
بیشتربخوانید

 

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ طبق توافقنامه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شهردار مشهد محمدرضا کلائی احداث این مجموعه رقم خورد و به این ترتیب کار نوسازی این بافت فرسوده یعنی فضای قدیمی کارخانه کوکاکولا و تبدیل آن به کارخانه نوآوری مشهد با زیربنای ۱۰هزار مترمربع و با حفط اسکلت قبلی کارخانه کوکاکولا آغاز شد و از این رو سازمان عمران شهرداری مشهد عملیات اجرایی آن را به دست گرفت.

کاظمی بیان کرد: برای این پروژه کاربری‌هایی همچون فضا‌های اشتراکی، دفاتر مراکز شتاب دهنده، آزمایشگاه نوآوری و تولید، استودیو تولید محتوا، فضا‌های تشکیل جلسات و گفتگو‌های جمعی، کافی شاپ، فضای اداری  تعریف  شد و هم اکنون پس از اتمام عملیات عمرانی آن این مجموعه در حال تجهیز و آماده بهره برداری است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.