استاندار بوشهر:

سیل زدگان نگران نباشند، همه پای کار هستند/ اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل زده بوشهر

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در خدمات‌رسانی به مردم آسیب دیده از سیل گفت مردم هم نباید نگران باشند، زیرا همه پای کار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در بررسی وضعیت منطقه سیل‌زده دشتستان بیان کرد: بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی برای مناطق سیل‌زده استان بوشهر تخصیص داد.

او، با بیان اینکه سیل در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان به زندگی مردم، مزارع، تأسیسات زیربنایی و واحد‌های مسکونی و تجاری آسیب وارد کرده است، افزود: در بررسی و بازدید از شهر وحدتیه بر اساس برنامه‌ریزی، پاکسازی در این شهر انجام شده البته برخی کوچه و معابر نیاز به پاکسازی گل و لای ناشی از سیل است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ماشین‌آلات بسیج شده و تا پایان امروز این مناطق هم پاکسازی می‌شود.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه در روستای بویری دشتستان سیل سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده است، عنوان کرد: در این روستا ساختمان‌ها، تجهیزات زندگی و زمین کشاورزی ۳۵ خانوار  به طور کامل  آسیب دید که برای بهبود این وضعیت کار‌هایی باید صورت گیرد.

گراوند، از مصوبه دولت برای کمک رسانی به مناطق سیل‌زده استان بوشهر خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه کمک‌های لازم در مناطق سیل‌زده استان بوشهر انجام می‌شود و در این زمینه به بنیاد مسکن مأموریت داده شد که قبل از تخصیص اعتبارات، پرونده‌های واحد‌های مسکونی آسیب دیده برای بازسازی تشکیل و پرداخت خسارت‌ها آغاز شود.

او با قدردانی از توجه رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در توجه به مناطق سیل‌زده استان بوشهر گفت: این نهاد ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی برای مناطق سیل‌زده استان بوشهر تخصیص داد که با نظارت فرمانداران و دستگاه‌های مسئول، بین کسانی که در جریان سیل آسیب دیده‌اند توزیع می‌شود.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه کمک‌های دیگر دستگاه‌ها به سیل‌زدگان استان بوشهر از روز شنبه آینده آغاز می‌شود، افزود: برای بازسازی زیربناها، ترمیم تأسیسات و زیرساخت‌های آسیب دیده با استفاده از امکانات استانی آغاز شده که بازسازی و ترمیم جاده بین مزارع از آن جمله است.

گراوند با بیان اینکه برخی زیربنا‌های آسیب دیده نیاز به برآورد هزینه دارد، ادامه داد: تأسیسات و زیربنا‌هایی که سیل به آن‌ها آسیب وارد کرده است پس از برآورد هزینه، بازسازی آغاز می‌شود.

او با تاکید بر بازسازی دیوار حفاظتی بویری شبانکاره بیان کرد: کانال‌های آب در شبانکاره وبویری یکی از نگرانی‌ها است زیرا این کانال‌ها ظرفیت انتقال این حجم آب را ندارد  که بر این اساس، مطالعه اجرای این طرح از سوی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از هفته آینده آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از بازسازی‌ها که از منابع اعتباری استان بوشهر قابل اجرا است انجام می‌گیرد، بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار برخی از طرح‌ها که نیاز به منابع اعتباری ملی دارد  انجام می‌شود.

گراوند از ابلاغ اعتبار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و افزود: در هفته آینده این اعتبار که بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان است نهایی می‌شود و برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری تخصیص می‌یابد.

او با تأکید بر تسریع در خدمات‌رسانی و کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده از سیل و برطرف شدن دغدغه آن‌ها بیان کرد: ان‌شاءالله با ارسال کمک‌های لازم مشکلات مردم آسیب دیده کم و جبران شود. مردم هم نباید نگران باشند زیرا همه پای کار هستند.

استاندار بوشهر گفت: یکشنبه که بارندگی و سیل رخ داد، چهارشنبه دولت مصوبه کمک‌رسانی ابلاغ کرد و امروز با کمک مردم، نیرو‌های جهادی و دستگاه‌های مختلف، بخش زیادی از مشکلات مردم سیل‌زده در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر سامان داده شد و گام بعدی جبران خسارت‌ها است که انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.