موهبتی گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک قابل توجهی به این قشر و رونق تولید خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با رییس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور با بیان اینکه استان در حوزه کشاورزی از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است اظهارداشت: با ایجاد زمینه‌های اشتغال در حوزه کشاورزی مانند استخر پرورش ماهی، مجتمع های گلخانه‌ای و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی می‌توان با ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد زمینه توانمندسازی این قشر از جامعه و رونق تولید را فراهم کرد.

او  افزود: ساماندهی و نظام‌مندسازی کشاورزی در سیستان و بلوچستان و تکمیل زنجیره کشاورزی و فرآوری محصولات باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کشت مدرن جایگزین کشت سنتی شود تا کشاورزان به جای اینکه به صورت فصلی به کشت و تولید بپردازند در طول سال به امر کشاورزی اشتغال داشته و درآمد بیشتری برای آنان حاصل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با ذکر این مطلب که توافق نصب پنل خورشیدی برای ۵۰۰ خانوار با مشارکت معاونت محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انجام شده است بیان کرد: تحقق این طرح باعث ماندگاری روستاییان در روستاها شده و محل درآمد ثابت برای سالمندان و افراد زیرپوشش می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در این نشست موضوع اشتغال را اصلی‌ترین ماموریت این نهاد برشمرد.

سیدمرتضی بختیاری بیان کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد زیرپوشش کمیته امداد از اهداف و برنامه های اصلی این نهاد است تا با این اقدام مهم زمینه رفع نیازمندی این قشر فراهم شود.

او همچنین بهره‌مندی از ظرفیت خیران و اختصاص اعتبارات استانی برای اجرای برخی پروژه‌های توانمندسازی را خواستار شد.

سفر رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به سیستان و بلوچستان در سکوت رسانه ای انجام شد بطوریکه در برنامه های مختلف این سفر از هیچ رسانه ای احتمالا بجز صدا و سیما دعوت نشده بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار