اعلام عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی، سبب برانگیخته شدن اعتراضات در مغرب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، اقدام مغرب در اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم در روز گذشته، سبب برانگیخته شدن اعتراضات در مراکش شد.

بر اساس اعلام این پایگاه، فعالان حقوقی در «گروه کار ملی مراکش برای حمایت از مبارزه ملت فلسطین» خواهان برگزاری نشستی فوق العاده به منظور اتخاذ موضعی یکپارچه در این خصوص و نیز تعیین گام‌هایی شدند که به گفته آن‌ها «مبارزاتی» است.

در همین ارتباط «احمد ویحمان» رئیس دیدبان مراکش برای مقابله با عادی سازی روابط از مخالفت قاطع گروه کار ملی با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن گفت و اعلام کرد رژیم صهیونیستی در حالت توطئه برای یکپارچگی سرزمینی مراکش است و تلاش دارد تا آن را بر اساس نژادی به ۶ جریان تفکیک کند.

ویحمان به پایگاه العربی الجدید گفت: مسأله صحرا نیازی به صهیونیست‌ها ندارد تا متعلق بودن آن به مراکش ثابت گردد.
او همچنین اعلام کرد توجیه عادی سازی روابط به خاطر مسأله صحرا امری مردود و غیرقابل قبول است و نشانگر کرنش در برابر باج خواهی است که تا چند سال پیش از این، در برابر آن مقاومت شده بود.

از سوی دیگر، خالد البکاری، اعلام کرد: در صورتی که دفتر ارتباطی میان مراکش و اسرائیل بازگشایی شود، این امتیازی است که مراکش به خاطر به رسمیت شناخته شدن حاکمیت مراکش بر صحرا از ترامپ گرفته است. این مسأله به چارچوب باج خواهی وارد می‌شود و ارتباطی با موفقیت دیپلماتیک ندارد.

گفتنی است صحرای غربی، منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب مراکش که جبهه آزادی‌بخش پولیساریو و پادشاهی مراکش بر سر کنترل آن مناقشه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار