حزب الله لبنان در واکنش به اتهام زنی به نخست وزیر دولت پیشبرد امور و سه نفر از وزرای پیشین این کشور در پرونده انفجار بندر بیروت، خواستار سیاسی نکردن این پرونده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العهد، جنبش حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای به اتهامات مطرح شده علیه حسان دیاب، نخست وزیر دولت پیشبرد امور و سه نفر از وزرای سابق این کشور از سوی قاضی پرونده انفجار بندر بیروت واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر بر حمایت کامل و اساسی از تحقیقات قضایی بی‌طرفانه و شفاف در جنایت هولناک انفجار بندر بیروت، شناسایی همه جناح‌ها و افراد مسئول آن- هر کسی که باشد- و محاکمه آن‌ها و صدور شدیدترین احکام و مجازات‌ها در حق آن‌ها جهت احقاق حق و رعایت انصاف در حق شهدا و جبران روحی خانواده‌های آن‌ها وهمه مجروحان و آسیب دیدگان تاکید می‌کنیم. این کار باعث ایجاد امیدواری میان لبنانی‌ها در شرایط سخت کنونی کشور است.

حزب الله لبنان تاکید کرد: بررسی پرونده انفجار بندر بیروت نباید درگیر اقدامات اداری و روتین شود، زیرا این کار باعث پنهان شدن مدارک و بی تفاوتی به جنایتکاران اصلی و از بین رفتن حقیقت شده و زمینه برای مطرح شدن اتهامات و استنادات غیرموثق و جعلی فراهم می‌شود.

در این بیانیه با تاکید بر حق مردم در دانستن حقیقت، حزب الله از قاضی بازپرس پرونده خواست تا از سیاست به دور باشد، مطابق با احکام قانون اساسی برخورد کند، در بررسی پرونده بازنگری کند و اقدامات لازم را برای رسیدن به حقیقت انجام دهد.

حزب الله لبنان افزود: جنایت بندر بیروت یک پرونده ملی بزرگ است که در اقدامات اخیر قاضی پرونده معیار‌های یکپارچه و بر اساس قانون مشاهده نشده است که این باعث هدف قرار دادن سیاسی برخی افراد و نادیده گرفتن عده‌ای دیگر بدون رعایت حق شده است و ما این مسئله را نمی‌پذیریم.

 خبرگزاری رسمی لبنان دیروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که قاضی «فادی صوان» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت علیه حسان دیاب، رئیس دولت پیشبرد امور، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق و «غازی زعیتر» و «یوسف فنیانوس» وزرای سابق امور عام‌المنفعه در لبنان به اتهام اهمال‌کاری، کوتاهی و دخیل بودن در کشته و مجروح شدن صد‌ها شخص اقامه دعوی کرده است.

دفتر حسان دیاب نیز به این اتهام واکنش نشان داد و تأکید کرد: رئیس دولت از پاکدستی خود و انجام به وظایفش در ارتباط با انفجار بیروت، مطمئن است و حسان دیاب اجازه نخواهد داد که جایگاه ریاست دولت از سوی هیچ سمتی هدف قرار گیرد.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) بود که انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
عامل اصلی سعد حریری هست. برید سراغ اون.
آخرین اخبار