امام جمعه بوشهر:

بودجه بوشهر شایسته استانی که این همه درآمد دارد، نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اعتبار پیش‌بینی شده، شایسته استانی همچون بوشهر که در موقعیت راهبردی قرار دارد و این همه درآمد برای مملکت دارد، نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته، یکی از محور‌های اساسی ادیان الهی به ویژه دین اسلام را اخلاق بنیانی عنوان و بیان کرد: اخلاق اجتماعی بخش مهمی از ابعاد اخلاق انسانی است. «معیار اسلامی اخلاق اجتماعی در نظام رفتاری اجتماعی، خود  را جای دیگران گذاردن است.

او سپس با اشاره به اینکه بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب، عزت اسلامی و ملی در هندسه جهان، راهبردی اساسی و کلان است، ادامه داد: این موضوع هیچ گاه نباید خدشه دار شود و هر کاری که موجب شکست و تضعیف آن شود، مذموم و قبیح است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: سرافرازی اسلامی-ایرانی در تمامی عرصه‌های دفاعی و امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری، ورزشی، هنر و پیشرفت‌های عمرانی بی‌تردید لازم و ضروری است و باید تمام طراحی‌ها و مدیریت اجرایی برای تحقق آن با شجاعت و به موقع از خود مجاهدت نشان دهند.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری همچنین به آسیب‌های جانی و مالی، و خسارات عمرانی سیل اخیر در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: لازم است مسئولان مربوط در این مساله چند موضوع را با جدیت دنبال کنند که یکی از آن‌ها در اولویت بودن پیشگیری است، زیرا از خسارات مالی و جانی و آسیب‌های وارد آمده جلوگیری می‌کند، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های جبرانی می‌شود و لطمات و خسارات مردمی و عمرانی کاهش می‌یابد.

او تاکید کرد: هرچه سریع‌تر خسارات مردمی جبران شود و با احترام ویژه به مردم آسیب‌دیده، زندگی آنان تأمین شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های سیل احتمالی، باید تمهیدات لازم در تمام استان اندیشیده شود، عنوان کرد: منابع اعتباری و کمک‌های دولتی و غیردولتی مانند مساعدت‌های بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن و محرومیت زدایی سپاه و کمیته امداد حضرت امام به طور صحیح و کارآمد و به جا در اختیار مردم آسیب‌دیده قرار گیرد.

صفایی بوشهری همچنین از  تلاش گروه‌های جهادی و هلال احمر و همه نهاد‌های یاد شده برای کمک به سیل زدگان قدردانی کرد.

او با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی، او را عالمی بصیر، انقلابی، ولایتمدار، شجاع و سازش ناپذیر خواند که عمر خود را در راه اسلام و مکتب اهل بیت «علیهم السلام» و انقلاب گذارد، مشقات بسیار متحمل شد و در هر جایی که خدمت کرد نام نیک از خود به جای گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، از همه مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص افزایش اعتبارات ملی در بودجه پیشنهادی دولت تلاش کنند، زیرا میزان اعتبار پیش‌بینی شده، شایسته استانی همچون بوشهر که در موقعیت راهبردی قرار دارد و این همه درآمد برای مملکت دارد، نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.