معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا و هم افزایی آن با بیماری کرونا در فصول سرد سال، انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله واکسینه کردن گروه‌های پُرخطر را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: واکسیناسیون علیه ویروس آنفلوانزا، اگرچه به حذف کامل این بیماری نمی‌انجامد، اما در کاهش موارد شدید عفونت‌های حاد تنفسی طی فصل‌های پاییز و زمستان موثر است؛ پس در شرایطی که هنوز واکسن بیماری کووید-۱۹ در دسترس نبوده و درمان قطعی آن کشف نشده است، کنترل بیماری آنفلوانزا، اهمیت ویژه‌ای دارد.

او افزود: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نظیر فاصله گذاری فیزیکی، الزام به استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها، انتظار می‌رود تعداد افراد کمتری به آنفلوآنزا مبتلا شوند، اما با این وجود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای پایبندی به تعهد خود نسبت به حفظ و ارتقای سلامت جامعه، واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر را دستور کار خود قرار داده و برای تأمین و توزیع واکسن‌های استاندارد موردنیاز، اقدام کرده است.

همتی، سالمندان و دیگر مددجویان مقیم مراکز توانبخشی و نگهداری را یکی از این گروه‌های پُرخطر برشمرد و عنوان کرد: با همکاری مشترک سازمان بهزیستی و دانشگاه و همزمان با هفته جهانی سالمندان، طرح واکسیناسیون آنفلوآنزا در مراکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش این سازمان اجرا شد.

این مقام مسئول توضیح داد: در مرحله نخست این طرح، سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، ۶۳۶ مددجوی سالمند و غیرسالمند واکسینه شدند و در مرحله دوم نیز، دو هزار و ۸۸ نفر از معلولان ذهنی، اعصاب و روان و کودکان ساکن شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه خانواده، واکسن آنفلوانزا را دریافت کردند.

همتی یادآور شد: با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ حداکثری سلامت کارکنان توانمند و خدوم این مراکز به ویژه در شرایط خاص همه گیری و عفونت‌های حاد تنفسی، واکسیناسیون آنان نیز به صورت کامل انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه، ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر در برابر بیماری آنفلوانزا، رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل ویروس کووید-۱۹ را همچنان ضروری برشمرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار