مرادنیا گفت:با اراده قوی در چند سال اخیر، کردستان در مسیر توسعه و جبران کمبود‌های گذشته قرارگرفته و نتیجه آن بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد عمرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، در خصوص پروژه‌های در حال احداث استان کردستان، گفت: در این دو سال گذشته دولت با تخصیص اعتبارات بسیار مناسب تمام تلاش خود را انجام داده که پروژه‌های عمرانی در استان کردستان پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند.

او در خصوص احداث راه‌آهن، افزود: برای این پروژه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که هدف از آن ایجاد کریدور اقتصادی بین‌المللی است، امیدواریم این پروژه جزء پروژه‌هایی باشد که قبل از اتمام این دولت به مرحله بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه جاده سنندج – مریوان نیز در حال تغییرات اساسی است بیان کرد: مسیر این محور قدیمی و ۱۵۰ دقیقه‌ای بعد از پایان پروژه به ۹۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

مرادنیا یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان، را فرودگاه سقز عنوان کرد و افزود: فرودگاه سقز دارای زمینی با وسعت ۱۷۰ هکتار در حال احداث است که در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته، دولت مصمم است تا پایان سال ۹۹ این طرح را نیز به بهره‌برداری برساند.

او در ادامه ذکر کرد: راه‌های استان بخصوص کریدور یک هزار و ۴۷۰ کیلومتری شمال به جنوب که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع‌شده از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم کردستان است که تاکنون ۱۴۷ کیلومتر از این پروژه در استان زیر بار ترافیک رفته و ۷۰۰میلیارد تومان از محل منابع دولت برای آن هزینه شده است.

استاندار کردستان، پروژه چهار خطه کردن مسیر سنندج – همدان در محدوده گردنه صلوات آباد را یکی از پروژه‌های با اهمیت در حوزه راه‌های کردستان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح به طول بیش از ۲۰ کیلومتر از دو سال قبل شروع‌شده و هم‌اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مرادنیا تصریح کرد: این پروژه بخشی از کریدور شرق به غرب کشور است که کار ساخت این کریدور از مشهد تا تهران به پایان رسیده، فاز دوم آن از تهران تا همدان نیز زیر بار ترافیک رفته و در مسیر همدان تا مریوان نیز ۲۱ کیلومتر گردنه صلوات آباد سنندج و محور سنندج – مریوان باقیمانده که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم این پروژه را به اتمام برسانیم.

استاندار کردستان، در پایان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه تأثیرگذار درزمینهٔ توسعه کردستان است، یادآور شد: واگذاری زمین‌های منطقه آزاد تجاری آغازشده و تاکنون ۱۰۰ سرمایه‌گذار برای اجرای طرح تولیدی خود در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

پروژه‌های در حال اجرای حوزه راه، احداث زنجیره فولاد کردستان، معدن طلای ساریگونی قروه و منطقه ویژه اقتصادی بانه از پروژه‌های عمرانی در حال احداث در کردستان می‌باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.