جانشین ستاد کرونا در استان کرمان گفت: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم استان کرمان، وضعیت اکثر شهرهای استان به نارنجی و زرد تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، جانشین ستاد کرونا در استان کرمان در جلسه  امروز ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان که به صورت همزمان با فرمانداران سراسر استان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در سالن شهید مرتضوی کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه طی هفته گذشته ۹ شهر زرد، ۱۱ شهر نارنجی و ۳ شهرستان قرمز داشتیم، گفت: خوشبختانه شرایط استان خوب است  و هم اکنون شهرستان بافت قرمز است که امیدواریم شرایط آن نیز به زودی تغییر کند. 

او افزود: به یاری خدا شهرستان راور بعد از دو هفته تلاش به وضعیت نارنجی برگشت.

بصیری با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا از مردم خواست در خانه‌ها بمانند و از دور همی‌های خانوادگی پرهیز کنند، بیان کرد: ۵۰ درصد شیوع کرونا به خاطر دور همی‌های خانوادگی است.

او با بیان اینکه هجوم برای ثبت نامه های سهام عدالت در دفاتر الکترونیکی در شهرستان سیرجان بررسی و حل شد، گفت: سامانه سجام در پست بانک ها بارگذاری نشده است و باید این موضوع حل شود تا مردم در روستاها امکان ثبت نام داشته باشند و دفاتر پیشخوان شلوغ نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: مهلت ثبت نام باید تمدید شود تا مردم برای ثبت نام سهام عدالت تجمع نکنند. 

او بیان کرد: در حوزه اقتصادی قرار بود تسهیلاتی در اختیار بخش های آسیب دیده از کرونا قرار داده شود و امروز درباره  سرعت اعطای تسهیلات به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بحث شد که کمیته های اقتصادی ستاد در حال کار هستند.

 محمد رضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی هماهنگی بین دستگاه‌ها خوب بوده است، گفت: اجرای این طرح شدت و ضعف دارد؛ ولی کار پیشرفت های خوبی داشته و در حال انجام است.

او افزود: ما در اجرای طرح شهید سلیمانی بیماران را از طریق تست سی پی آر با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه هلال احمر و بسیج  به سرعت شناسایی می کنیم. 

رشیدی نژاد بیان کرد: ۵۲۰ تیم با حضور  سه هزار نفر از دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای اجرای طرح شهید سلیمانی در حال فعالیت هستند. 

او با اشاره به اینکه تاکنون در اجرای طرح شهید سلیمانی در کل استان، از ۹۵۴ نفر در درب منازل تست کرونا گرفته شد، گفت: بیش از  ۱۱۹ هزار و  ۷۱۷ نفر در استان کرمان که در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار داشتند، تحت مراقب هستند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: طی مدت اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمان، ۲۲ هزار و ۸۲۱ بازدید داشتیم که امیداوریم با اجرای این طرح، رنگ شهرستان‌های ما خوش رنگ‌تر شود. 

تداوم منع ترددهای شبانه در شهرهای نانجی 

 علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای جلوگیری از تجمع، باید مهلت ثبت نام سهام عدالت تا ۲۰ دی تمدید شود، گفت: مردم تا جایی که امکان دارد از اینترنت در خانه استفاده کنند.

او با بیان اینکه مردم باید از تجمع در دفاتر پیشخوان خودداری و ثبت نام خود را به دقیقه آخر نگذارند، افزود: باید پایگاه‌های موقت برای ثبت نام مردم به خصوص مردم روستا‌ها راه اندازی شود.

استاندار کرمان بیان کرد: در حال حاضر اعمال منع تردد در شهر‌های نارنجی از ساعت  ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد. 

 او ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: خدارا شکر، شرایط استان از نظر شیوع کرونا  بهتر شده است.

زینی وند با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم، وضعیت شهرها از نارنجی به  قرمز تبدیل شود، افزود: شب یلدا رسم قدیمی است؛ ولی امسال مردم باید رعایت  کرده و از دور همی ها  پرهیز کنند. 

زینی وند به تمام فرمانداران اعلام کرد: برای جلوگیری از تجمع در مکان هایی که فکر می‌کنند امکان شلوغی وجود دارد، تدابیر لازم را به کار ببرند. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخشی از  فرمانداران ما خوب عمل کردند و باید طی این سه ماه تلاش کنیم تا مردم ما سال ۹۹ را به سلامت به پایان برسانند، گفت: قوانینی که باعث به خطر افتادن شرایط مردم می‌شود، ابلاغ نکنید.

یک میلیون کرمانی در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند 

حمید شیخ اسدی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت در استان کرمان روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهامشان انتخاب کرده اند که اکنون باید در سامانه سجام احراز هویت شوند.

او با اشاره به اینکه هنوز یک میلیون نفر در استان کرمان در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند، افزود: اصرار داریم مردم برای ثبت نام از سامانه‌های غیرحضوری استفاده کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

شیخ اسدی تصریح کرد: در استان کرمان ۳۰۰ دفتر پست بانک و آی سی تی در روستا‌ها وجود دارد و قرار است سامانه سجام در دفاتر پست بانک روستا‌ها فعال شود تا دسترسی روستائیان برای ثبت نام بیشتر شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار