پایان کشت دانه‌های روغنی کلزا در نیشابور

کشت دانه روغنی کلزا در ۴۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیشابور به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد علی فرهمند راد مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در سال زراعی جاری کشت کلزا در راستای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است وامیدواریم که امسال تولید قابل ملاحظه‌ای کلزا در مزارع کشاورزی شهرستان نیشابورداشته باشیم.

او افزود: از این سطح بیش از ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت و به منظور تأمین بخشی از نیاز روغنی شهرستان و کشور، وارد کارخانجات روغن کشی شهرستان می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: زراعت کلزا علاوه بر درصد بالای روغن و استراتژیک بودن، مورد حمایت کامل دولت بوده است و هر ساله با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می‌شود.

فرهمند راد کلزا را در فهرست کشت‌های اصلاح کننده خاک قرار داد و بیان کرد: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان –تناوب زراعی و کنترل علف‌های هرز داشته باشد.

او تصریح کرد: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن ۴۰ درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا است که فرهمند راد از آن‌ها یاد کرد.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.