کاهش ۲۵ درصدی هزینه در بخش سلامت

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: هزینه مردم در بخش سلامت تا ٢٥ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،طاهر موهبتی، معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان این که فاصله زیاد استاندارد‌های ملی با سرانه‌های بین المللی در حوزه سلامت و درمان است، گفت: معذوریت‌های مالی از دلایل اصلی چنین فاصله‌ای است که در برنامه ششم پیش بینی شده هزینه مردم در بخش سلامت تا ٢٥ درصد کاهش پیدا کند و تاکید دولت و مجلس بر ارتقاء شاخص‌های سلامت است.

موهبتی با تقدیر از پرستاران و پزشکانی که در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و دارویی دولتی و خصوصی خدمت می‌کنند، گفت: اتفاقات خوبی در بخش تحول سلامت در استان رخ داده و با تلاش دولت ١٦٠٠ تخت به تخت‌های بیمارستانی در این استان اضافه شده و ٢٦٠ تخت هم که مربوط به فردیس است تا پایان سال به مجموعه تخت‌های بیمارستانی البرز اضافه خواهد شد.

او با اشاره به این که البرز مسیر بین راهی ١٤ استان کشور است، افزود: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی البرز و همکاری مردم وضعیت خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحریم‌های بین المللی را باعث بروز مشکلاتی در زمینه ورود دارو، انتقال ارز و حتی واکسن آنفلوآنزا دانست، گفت:  خوشبختانه در زمینه کیت‌های پی سی آر به تولید داخلی رسیده ایم و دارو‌های جایگزین داخلی به مرحله تولید رسیده است.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.