ایندیپندنت نوشت بیش از ۶ هفته از سفر رئیس جمهوری الجزایر به آلمان می‌گذرد، اما همچنان هیچ خبری از وضعیت سلامت او در دست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، شنبه هفته آینده  قرار است اولین سالگرد ریاست جمهوری خود را جشن بگیرد و این در حالی است که بیش از شش هفته در هیچ کجا دیده نشده و خبری از او نیست.

تبون شش هفته پیش به بیماری کرونا مبتلا و برای درمان عازم آلمان شد، چندی بعد دفتر رئیس جمهور در تاریخ ۳۰ نوامبر بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه تبون یک کلینیک خصوصی  را ترک کرده و در دوره نقاهت خود به سر می‌برد و طی روز‌های آینده به خانه باز می‌گردد.

این بیانیه حاوی ابهامات فزاینده‌ای در مورد وضعیت سلامت و محل زندگی تبون ۷۵ ساله بود و کلینیکی که او در آن تحت معالجه قرار داشت هرگز در معرض دید عموم قرار نگرفت.

نبود رئیس دولت که به عنوان رئیس دفاعی نیز خدمت می‌کند و غیبت‌های طولانی مدتش، تداعی‌گر ماجرای عبدالعزیز بوتفلیقه است که در سال ۲۰۱۳ برای معالجه سکته مغزی به فرانسه رفته و پس از آن برای ادامه روند درمان راهی سوئیس شد که این سفر‌های درمانی با حدس و گمان‌های فراوان و اطلاعات اندکی در مورد محل نگهداری یا سلامتی او همراه بود.

بوتفلیقه به ندرت در انظار عموم ظاهر می‌شد، اما همچنان حاکم بود. او سال گذشته قبل از آنکه تحت فشار اعتراضات خیابانی و ارتش مقتدر قرار گیرد، مجبور شد از کاندیداتوری در پنجمین دوره ریاست جمهوری انصراف دهد.

از زمان غیبت تبون، نخست وزیر، مسئولیت او را بر عهده داشته است. یک استاد حقوق درباره غیبت طولانی رئیس جمهور الجزایر گفت مقامات امور را در دست دارند، اما بدیهی است در یک سطح سیاسی، عدم حضور رئیس جمهور که تجسم قدرت‌های اساسی یک کشور است، عادی نیست و می‌تواند حاکی از بروز یک مسئله مهم باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار