منابع خبری از عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها با کشور بوتان در راستای هدف این رژیم برای ایجاد روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جروزالم پست امروز (شنبه) اعلام کرد رژیم صهیونیستی در راستای هدف خود برای ایجاد روابط دیپلماتیک با کشور‌های مختلف، این بار با کشور «بوتان» روابط برقرار خواهد کرد.

این خبرگزاری زمان انعقاد قرارداد میان این دو طرف را شامگاه شنبه عنوان کرده است.

گفته می‌شود بوتان پیش از این مخالفتی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی نداشته، اما همواره در انتخاب روابط خود با کشور‌های مختلف جهان رویکردی محافظه‌کارانه از خود نشان داده است.

«آمریکا، چین، انگلیس، روسیه، عربستان سعودی و شیلی» از جمله کشور‌هایی هستند که بوتان با آن‌ها رابطه مستقیم و آشکاری ندارد.

رژیم اشغالگر در ماه‌های اخیر در تلاش برای برقرای ارتباط با کشور‌های مختلف و به طور خاص کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس بوده است. در ماه‌های گذشته «امارات و بحرین، سودان» به ترتیب سه کشوری بودند که این رژیم اعلام عادی‌سازی روابط با آن‌ها را داشته است.

گفته می‌شود این معامله سیاستی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برای پوشاندن ضعف عملکردی و ناکامی در دیپلماسی خارجی خود و به منظور دستیابی به پیروزی‌های دیپلماتیک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم نوامبر اتخاذ کرده است.

بر اساس اظهارات کارشناسان، صهیونیست‌ها همواره به دنبال عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی بوده‌اند و روابط پنهانی گذشته سرآغازی برای روابط علنی فعلی بوده است، اما آنچه در این میان باید مورد توجه واقع شود این است که کشور‌هایی که در حال حاضر وارد فاز آشکار سازی روابط خود با اسرائیل شده‌اند، با نام کشور‌های میکروسکوپی شناخته شده و کاملا محتاج دولت‌های بزرگ هستند و از آنجا که حاکمیت آن‌ها مشروعیت مردمی ندارند و به دلیل نداشتن مولفه‌های قدرت، دچار ضعف سیاسی و ساختاری هستند، تلاش می‌کنند با انجام توافقات به این سبک و سیاق، جایگاه خود را در منطقه حفظ کنند و امنیت در معرض خطر خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۰۹:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
با ایران رابطه داره؟
آخرین اخبار