نمکی گفت: آمریکا به دروغ شعار می‌دهد که برای دارو، واکسن و بسیاری از موارد دیگر منعی قائل نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰۰ دستگاه اکسیژن ساز را برای استان‌های کشور ارسال کرده ایم و برای استان خراسان جنوبی نیز چندین دستگاه قرارداد بسته شده است.

 نمکی عنوان کرد: امسال ۳ دستگاه سی تی اسکن به خراسان جنوبی فرستاده شد و برای شهرستان بشرویه نیز در آینده حتما ارسال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


 افتتاح بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال با وجود ویروس منحوس کرونا اولین سالی است که بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در کشور افتتاح می‌کنیم، عنوان کرد: در هیچ سالی چه قبل و چه بعد از انقلاب این اتفاق نیفتاده و صد‌ها خانه بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی را افتتاح می‌کنیم.

نمکی اضافه کرد: این مهم به‌عنوان یک سند افتخار در جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران این مملکت با لطف خدا و کمک مردم و دعای مردم با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا کردند و سرانجام به ساحل امن رسیدند؛ ما هم شهید می‌دهیم و هم می‌جنگیم و هم تاریخ می‌سازیم.

آمریکا به دروغ شعار می‌دهد ما برای دارو و تجهیزات پزشکی منعی قائل نیستیم

او با بیان اینکه روز گذشته گزارشی را دریافت کردم که عده‌ای از بیماران خاص در اوج گرفتاری درب وزارتخانه آمده و دارویی را خواستند که دو تا سه ماه پیش پول آن فرستاده شده، مطرح کرد: یکی از منحوس‌ترین و ناجوانمردترین سیستم‌های حکومتی جهان به‌نام آمریکا همه‌جا را بلوکه کرده و ادعای آن‌ها برای معاف بودن خرید دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها دروغ است.

نمکی ادامه داد: اینان دارو را از ضعیف‌ترین و محتاج‌ترین بندگان خدا مضیقه می‌کنند و این یک کذب محض است که برای دارو و واکسن و بسیاری از موارد دیگر منعی قائل نیستیم.

نمکی با اشاره به اینکه ما یک جنگ اقتصادی داریم و یک جنگ سازمان‌یافته رسانه‌ای هم داریم، اضافه کرد: بعضی وقت‌ها طلیعه آتش برخی‌ها را از درون مرز‌ها می‌بینیم که این بدترین نوع و شیوه وطن‌فروشی است.

 نمکی تصریح کرد: بیمار کووید ۱۹ در بیرون از آی سی یو حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارد، ولی زمانی که به آ ی سی یو منتقل شد بین ۲۵ تا ۳۲ لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارد لذا این موضوع کمبود اکسیژن و اکسیژن‌ساز مشکلی بود که می‌در کل کشور با آن مواجه شدیم و هیچ کدام از بیمارستان‌ها این کمبود را احساس نکرده بودند و دستگاه‌ها ظرفیت اسمی و عملی آن یکی نبود.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده چیزی به نام کمبود اکسیژن و اکسیژن‌ساز نخواهیم داشت که اگر خدایی نکرده پیکی به‌نام پیک زمستانه ما را گرفتار کرد دغدغه و هراس از کمبود اکسیژن نداشته باشیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چراامکانات انتقال واکسن به کشور رانداریم!؟! مگر ما کشور فقیر وآفریقایی هستیم، امکانات وثروت کشور رابه کجا بردید وبه کدام کشورها دادید ویا منتقل کردید!؟!؟
خدادبه دادتان برسه!؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
"آمریکا به دروغ شعار می‌دهد ما برای دارو و تجهیزات پزشکی منعی قائل نیستیم"
و شما هنوز هم چشم به الطاف! این آمریکا و اروپا دوخته اید!!!!! و ملت بزرگ و غیرتمند و صبور و شجاع و نجیب و ... رو همچنان در مقابل غرب وحشی خار میکنین.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام ،

انتقال واکسن از خارج به کشور نیازمند امکاناتی است ،
مثل نگهداری در دمای منفی هفتاد درجه که کشور ما از داشتن این سری از ناوگان هواپیمایی برای برقراری خطوط ارتباطی محروم است .
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۳:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خب که چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اگه راست میگین که واکسن مشکلی نداره اول از نیروهای وزارت بهداشت شروع کنین
مخصوصا وزیر و سخنگو و دکتر محرز!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
امریکا دورغ میگه
فقط شما راست میگی
پدر مردم رو در آوردید بس کنید
Germany
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
واقعا جالبه که فقط یکی از صدها هزار دارایی یک بانک کشور ۸۵۰۰۰میلیارد تومن ارزش گذاری شده اونوقت شما میگین پول نداریم یخچال با دمای منفی ۷۰ درجه بخریم بتونیم واکسن فایزر وارد کنیم....پول واسه همه آشناهاتون دارین واسه علائقتون دارین واسه شعارهای سیاسیتون دارین فقط واسه منافع مردم ندارین
Iran (Islamic Republic of)
یکی از دانشجویان
۱۲:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام آقای وزیر چرا تحصيلات تکمیلی در استان اردبیل غیر حضوری نمي شود، پس این فضای مجازی برای چی درست کردند ،اگه یکی از دانشجویان کرونا بگیره مقصر کیه؟ قانون همه یا هیچ نه غذایی تو دانشگاه هست نه چيزي ؟ لطفا رسید گی فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
جناب وزیر بلند تو گوش آنهایی که خود را به خواب زده اند ، فریاد بزن شاید بیدار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۲:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چقدر دارو لازم دارین تا از طریق شرکت رازی وارد بشه هم انتقال پول هم واردات دارو هیچ مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
پس چطورشده که واکسن کروناروبهمون دادند؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام اگه ممکنه در مورد برگزاری آزمون نیم میلیون نفری استخدامی در یازده دی گزارش تهیه کنید چون در صورت برگزاری در دی ماه ممکنه بیشتر شرکت کننده ها کرونا بگیرن و باعث افزایش دوباره مبتلا یان بشه و نشه با این محدودیت های عادی کنترل کرد از مسئولین تقاضا داریم و التماسشون میکنیم از الان یه فکری برای تعویق این آزمون های حضوری بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چه خوب / میشه واقعا؟