فرمانده انتظامی مرند از کشف اشیای عتیقه و دستگاه فلزیاب به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از یک دستگاه خودرو در مسیر مرند - تبریز و دستگیری ۲ متهم در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سرهنگ جلیلیان فرمانده انتظامی مرند گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حمل اشیای عتیقه توسط قاچاقچیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام ایست و بازرسی در پلیس راه مرند – تبریز، خودروی پژو پارس را شناسایی و با هماهنگی قضایی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.

فرمانده انتظامی مرند گفت: ماموران در بازرسی از خودرو، یک قطعه جام فلزی، تیغه قمه و یک سرنیزه و دسته جام فلزی شکسته شده و یک عدد دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

او با بیان اینکه خودروی مذکور توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند، گفت: بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، اشیای مذکور، مربوط به حدود ۲۰۰ سال پیش می‌باشد و ارزش آن‌ها بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

جلیلیان گفت: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گران بهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.