دادگاه عالی ایالت میشیگان دادخواست تیم دونالد ترامپ در خصوص ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، دادگاه عالی ایالت میشیگان درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ در خصوص تقلب و دستکاری انتخاباتی را رد کرد.

دادگاه عالی ایالتی میشیگان دعوی ارائه شده از جانب تیم حقوقی ترامپ برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نپذیرفت. شکایت تیم ترامپ پیش از این نیز از جانب ایالت‌های مختلف آمریکا رد شده بود. از جمله یک قاضی فدرال در میلواکیِ ویسکانسین دادخواهی ترامپ برای لغو پیروزی بایدن در این ایالت را رد کرده و آن را «غیرقابل باور» خواند.

دادگاه عالی آمریکا بامداد شنبه درخواست ایالت تگزاس و ستاد انتخاباتی رئیس جمهور این کشور را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت آمریکا مردود اعلام کرد. سه قاضی از سوی دونالد ترامپ در این دادگاه منصوب شده اند که هر سه همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا، با درخواست ایالت تگزاس و همچنین ستاد انتخاباتی ترامپ مخالفت کردند.

شکایت ایالت تگزاس از حمایت ۱۲۷ نماینده جمهوری خواه و ۱۹ دادستان ایالت‌های دیگر که طرفدار حزب جمهوری خواه بودند برخوردار بود و قوی‌ترین شکایت علیه پیروزی بایدن تلقی می‌شد. در این شکایت آمده است «نتایج غیر قانونی انتخابات در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان باید برخلاف قانون اساسی اعلام شوند.»

احتمال نهایی شدن انتخابات به نفع بایدن از هر زمان بیشتر شده و بعید است که ترامپ بتواند تا روز ۱۴ دسامبر که روز نهایی شدن نتایج انتخابات امریکا است ادعای مهمتری را علیه پیروزی بایدن به دادگاه ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار