رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت: امسال تعداد ۲۵۰ تن در این شهرستان مشغول به کار شدند که از این تعداد ۲۰۳ تن مرد و ۴۷ تن زن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین امیرحسینی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان شاهرود گفت: از این تعداد به کار گمارده شده ۱۰۹ تن مرد فاقد مهارت و ۹۴ تن دارای مهارت و همچنین ۲۵ تن زن فاقد مهارت و ۲۲ تن دارای مهارت هستند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۱۱ مرد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۹۲ مرد دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۹ زن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۲۸ زن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند.

امیر حسینی با بیان اینکه افرادی که دارای مهارت هستند امکان جذب بیشتری دارند، اظهار داشت: امسال یک هزار و ۱۴ تن از جویندگان کار در سامانه نام نویسی کردند که از این تعداد ۶۳۹ تن مرد معادل ۶۳ درصد و ۳۷۵ تن زن معادل ۳۷ درصد بودند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود ادامه داد: از این تعداد آقایان ۴۵۶ تن فاقد مهارت و ۱۸۳ تن دارای مهارت و بانوان هم ۲۷۰ تن فاقد مهارت و ۱۰۵ تن دارای مهارت هستند.

او با اشاره به اینکه جویندگان کار مرد ۳۹۸ تن دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و ۲۴۱ تن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند، ابراز داشت: جویندگان کار بانوان هم ۱۲۷ تن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۲۴۸ تن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند که در مجموع ۵۲۵ تن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۲۸۹ تن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند.

امیرحسینی تعداد اشتغال تعهد شده امسال دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود را ۲ هزار و ۴۱۳ تن برشمرد و افزود: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۱۳۴ اشتغال معادل ۸۸ درصد اشتغال تعهد شده، تحقق یافته است.

او با بیان اینکه امسال سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان شاهرود ۱۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: تاکنون ۸۴ طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها ارسال شده که پس از پرداخت تسهیلات برای ۹۸ تن اشتغال ایجاد خواهد کرد.

امیرحسینی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سهمیه امسال شهرستان شاهرود ۸۵۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال است، اظهار داشت: تاکنون ۸۵۳ میلیون ۳۶۳ هزار ریال تسهیلات برای طرح‌های روستایی و حمایتی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.