معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: از مجموع ۱۳۵ کودکی که در طرح ساماندهی کودکان کار خیابانی در مشهد شناسایی و ساماندهی شده اند ۶۰ درصد اتباع خارجی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد ریواده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: ساماندهی کودکان کار خیابانی با عنوان طرح "سایبان مهر" در ستاد ساماندهی کودکان کار با همکاری ۱۱ دستگاه و با مسئولیت اصلی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در حال اجرا است.

او افزود: در مرحله نخست طرح در خصوص موضوع کودکان کار در فضای مجازی و واقعی به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شد و از ابتدای آبان ماه نیز وارد مرحله شناسایی این کودکان شده ایم که در مجموع ۱۳۵ کودک شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از کودکان شناسایی شده شامل اتباع ایرانی و خارجی به خانواده هایشان تحویل و بقیه نیز به مرکز تخصصی نگهداری کودکان کار "صدف" سپرده شده‌اند.

سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد با اشاره به اجرای طرح "سایبان مهر" و ساماندهی کودکان کار در مشهد گفت: این طرح با همکاری شهرداری، بهزیستی، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های مسئول شروع شده است.

 او افزود: هدف از این طرح ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان کار، فرهنگ سازی در زمینه شیوه‌های برخورد مردم با آنان و توانمندسازی خانواده‌های این کودکان است.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.