رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین گزارش ماموریت‌های امداد و نجات از تاریخ ۹ تا ۲۲ آذر توضیحاتی داد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انجام ۸۴۱ مورد مأموریت امداد و نجات طی ۱۴ روز گذشته در سطح کشور اظهار کرد: در این مدت به ۱۷ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد آسیب دیده امدادرسانی شد و ۳۴۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

او با اشاره به رهاسازی ۱۲۷ مصدوم طی ۱۰۷ عملیات نجات فنی، افزود: هزار و ۳۲۶ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند، همچنین بر اثر حوادث جوی ۳۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان گزارش حوادث جوی چون سیل و آبگرفتگی از تاریخ ۲۱ آذر ماه، گفت: ۲۸ استان کشور به جز استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و البرز در این مدت متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

ولیپور با اشاره به امدادرسانی به ۲۸۹ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین و ۵۳ محور کوهستانی، تصریح کرد: ۳۰ هزار و ۷۲۴ نفر در این مناطق خدمات امدادی دریافت کردند و هزار و ۷۲۳ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.

او با اشاره به تخلیه آب از ۳۰۸ واحد مسکونی، گفت: متأسفانه در این مدت ۹ نفر فوتی، ۶ نفر در استان هرمزگان، ۲ نفر در استان بوشهر و یک نفر در استان گیلان داشتیم و ۱۸۳ دستگاه خودرو از آب و گل و لای رهاسازی شدند.

ولی پور تشریح کرد: ۴۹۵ تیم عملیاتی در قالب ۲ هزار و ۶۲ نفر برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند و همچنان امدادرسانی در بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان تصریح کرد: ۳۷۲ دستگاه چادر، ۸ هزار و ۵۵۸ تخته پتو، ۳ هزار و ۹۹۱ تخته موکت، ۸ هزار و ۹۲۵ کیلوگرم برنج، ۱۶ هزار و ۵۵۱ کیلوگرم نایلون، ۲۱ هزار و ۲۹۸ قوطی کنسرو، دو هزار و ۵۹۸ بسته غذایی در بین مناطق توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار