رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: ۱۵ تن چوب قاچاق امسال در این شهرستان کشف شده که نسبت به پارسال ۹۰ درصد کاهش یافته است.

جعفر نوری رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای برخورد با متخلفان چوب جنگلی قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه "دارلک" ۱۵ تن چوب را طی ۹ ماه امسال کشف و ضبط کردند که این میزان نسبت به پارسال ۹۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: پارسال نیز بیش از ۴۰ تن چوب قاچاق در مناطق مختلف این شهرستان در قالب ۹ عملیات مختلف براساس گزارش‌های مردمی کشف و در این ارتباط نیز ۶ دستگاه خودرو توقیف شد.

او ادامه داد: محموله‌های چوب کشف شده از درختان جنگلی از جمله صنوبر، بید بوده که اغلب از شهر‌های اطراف به صورت محموله با هدف انتقال به سایر استان‌های شمالی کشور بارگیری و با هوشیاری ماموران و طبیعت دوستان این شهرستان متوقف شده‌است.


بیشتر بخوانید


نوری تاکید کرد: هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهر‌ها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و در صورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد از مردم خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی گزارش‌های خود را به تلفن گویای ۱۳۵ اداره تعزیرات حکومتی مهاباد، اطلاع دهند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.