چگونه به مقابله با قاتل نامرئی یا خاموش برویم؟

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: با سرد شدن هوا، سر و کله‌ی قاتل خاموش کمین کرده پیدا می‌شود و در انتظار کوچکترین بی احتیاطی برای گرفتن جان انسان است.

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هر سال در فصل‌های سرد سال خبر‌های تلخ گازگرفتگی منتشر می‌شود حوادثی که بر اثر بی احتیاطی و غفلت رخ می‌دهد و جان انسان‌ها را می‌گیرد.

احمدی افزود: گاز سمی دی اکسید کربن بی بو، بی مزه و بی رنگ است به همین دلیل نامش را قاتل خاموش، قاتل نامرئی، مرگ خاموش گذاشته اند و در فصل سرد سال جان صد‌ها نفر را در کشور می‌گیرد.

او ادامه داد: برای کاهش خطرات جانی و مالی، ضروری است تا شهروندان در استفاده صحیح از وسایل گرمایشی نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد تصریح کرد: بستن در‌ها و درز‌های پنجره ها، استفاده از گاز پیک‌نیکی در محیط بسته و گرم کردن فضا با زغال بیشترین مسمومیت با گاز منوکسید کربن است. کنترل وسایل گازسوز مهمترین راه مقابله با این قاتل خاموش

احمدی یادآور شد: در صورت مواجه با فردی که دچار سرگیجه، تهوع و استفراغ ناشی از مسمومیت گاز منوکسید کربن شده، حتمأ وی را به مکان باز برده تا از اکسیژن هوا استفاده کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد از شهروندان خواست از قرار دادن انتهای دودکش‌ها در سطل آب خودداری کنند چرا که این گاز در آب حل نشده و تنها باعث مسدود شدن مسیر خروجی آن شده و گاز از طریق دیگر خارج و وارد فضای داخلی محیط می‌شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.