شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: با وجود محدودیت مالی تمام توان خود را برای تملک این خانه تاریخی به کار بسته و توانستیم مانع تخریب خانه کلکته چی شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مدبر شهردار منطقه ۸ تبریز گفت:با توجه به فرسودگی دیوارها، ستون‌ها و تخریب بخش وسیعی از خانه تاریخی کلکته چی و به منظور احیای دوباره این خانه تاریخی، شهرداری منطقه ۸ عملیات استحکام بخشی و پایدارسازی این خانه را مطابق طرح و نقشه سابق، آغاز کرده و کلیه قسمت‌های تخریب شده خانه، احیا و بازسازی می‌شود.

او با تاکید بر ارزشمند بودن این خانه تاریخی در بافت تاریخی تبریز،گفت: چندین سال قبل با وجود محدودیت مالی منطقه تمام توان خود را برای تملک این خانه تاریخی به کار بسته و توانستیم مانع تخریب خانه کلکته چی شویم.


بیشتر بخوانید


مدبر گفت متأسفانه به دلیل عدم مرمت این خانه تاریخی در وضعیت نامناسبی  قرار داشت که عملیات مرمتی این خانه تاریخی به صورت فوری طی ماه اخیر آغاز شد که به زودی شاهد احیا و بازسازی خانه کلکته چی خواهیم بود.

خانه‌ کلکته‌چی از جمله خانه‌های قدیمی تبریز است که گفته می‌شود قدمت آن به دوره حکومت پهلوی اول می‎رسد. این خانه به خانواده‌ کلکته‌چی، از تاجران تبریز تعلق داشت و از یادگارهای آن‌ها می‌توان به کتابخانه‌ کلکته‌چی در حیاط مسجد جامع اشاره کرد. ستون‌های گچ‌کاری‌شده و پنجره‌های رنگی خانه، نشان از قدمت و معماری تاریخی عمارت دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.