مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از بهره برداری مرکز آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی متالورژی شهرستان اسدآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران,مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آغاز بکار مرکز آموزشی متالورژی اسدآباد به عنوان مرکز مهارت آموزی تخصصی غرب کشور با توانمندسازی افراد علاقه‌مند و ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی نقش موثری در تکمیل برنامه‌های دولت در زمینه فراهم آوردن فرصت‌های مولد و پایدار شغلی در این منطقه دارد.

او فزود: مرکز مهارت آموزی با بهره گیری از توان کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه آموزش، تولید و اشتغال زایی راه اندازی و فعال شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: فعالیت این مرکز زمینه مناسب ارائه آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارتی به متقاضیان و افرادجویای کار به خصوص دانشجویان و دانش آموزان رشته کار و دانش را فراهم می‌کند.

مختاران ادامه داد:آموزش رشته ریخته‌گری تحت فشار یکی از بخش‌های مهم این مرکز تخصصی است که می‌تواند استان همدان را به قطب فعالیت این رشته در منطقه تبدیل کند، به نحوی که ظرفیت ریخته‌گری تحت فشار در تولید تعداد زیادی از قطعات با کیفیت، دقت بالا در اندازه و در ساخت دیواره‌ها و پله‌های نازک از جنس فلزات سبک در قالب‌های فلزی کاربرد فراوانی دارد.

او اضافه کرد: برگزاری و ارائه دوره‌های آموزشی آبکاری نمونه‌های مختلف فلزات مانند نیکل و کروم و همچنین تولید و آموزش ساخت دستگیره‌های سرامیکی نخستین بار در این مرکز فنی و تخصصی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان  توسعه صنایع مرتبط را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مهارت آموزی دراین رشته‌های فنی بیان کرد و گفت: ارتقای فرهنگ مهارت و کارآفرینی از جمله مهم‌ترین اهداف مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای است چراکه با مهارت آموزی به افراد توانمند، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی برای این افراد فراهم می‌شود.

شهرستان اسدآباد دارای سه مرکز آموزشی و تخصصی ویژه دختران و پسران است که آموزش‌های فنی متالورژی، اتوماتیک، برق‌کار ساختمان، برق‌کار خودرو، جوشکاری، هنر‌های تجسمی، صنایع چوب، کشاورزی و کیف‌دوزی را ارائه می‌کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.