شبکه اجتماعی ردیت اعلام کرد که نرم افزار Dubsmash را با هدف ارتقا بخش ویدئوی این شبکه اجتماعی خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اجتماعی ردیت یک شبکه اجتماعی مختص گیمر‌ها است و کاربران این شبکه اجتماعی درباره داستان بازی‌ها رایانه‌ای یا هر موضوعی که به نوعی به رایانه و عناوین رایانه‌ای مربوط است با یکدیگر گفتگو می‌کنند. اما به تازگی شبکه اجتماعی ردیت اعلام کرده است که شبکه اجتماعی رقیب TikTok یعنی برنامه Dubsmash را خریداری کرده است. بر اساس اعلام ردیت این شبکه اجتماعی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما ابزار‌های ساخت ویدئو آن با شبکه ردیت ادغام خواهد شد. گفتنی است؛ شبکه ردیت از سال ۲۰۱۷ امکان آپلود ویدئو را به کاربران داد، اما ابزار‌های ویرایش ویدئو در آن بسیار محدود است و این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی شده است.

ردیت در اطلاعیه خود میزان هزینه انجام شده در این معادله را اعلام نکرد، اما این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که به شدت از خرید خود شگفت زده است و قصد دارد نرم افزار Dubsmash را با موتور رشد جامعه ردیت ترکیب کند و ارتقا بسیار قابل توجهی را برای هر دو شبکه اجتماعی رقم بزند.

شبکه اجتماعی ردیت

رقابت تنگاتنگ تیک تاک و Dubsmash 

اگر بخواهیم درباره جایگاه نرم افزار Dubsmash در میان نرم افزار‌های ساخت ویدئو حرف بزنیم، باید به جایگاه آن در آمریکا اشاره کنیم و بگوییم که این نرم افزار دقیقا بعد از تیک تاک قرار دارد و رقابت میان این دو نرم افزار بسیار نزدیک به هم است. بر اساس اعلام ردیت، نرم افزار Dubsmash به طور ماهیانه دارای بیش از یک میلیارد بازدید است و ۳۰ درصد از کاربران عضو در این شبکه اجتماعی روزی یکبار وارد این نرم افزار می‌شوند.

گفتنی است؛ شبکه ردیت نیز به صورت روزانه حدود ۵۲ میلیون کاربر فعال دارد و این موضوع باید باعث نگرانی مسئولان شبکه اجتماعی تیک تاک شود. با این حال باید منتظر بود و دید که ردیت و نرم افزار Dubsmash چه تغییراتی را در آینده خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.