افزایش کشت مکانیزه غلات در تایباد

هشت هزار هکتار از مزارع غلات تایباد در خراسان رضوی امسال به روش مکانیزه کشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزایش بهره وری آب، کاهش بذر مصرفی در واحد سطح، یکنواختی جوانه زنی، سطح سبز مطلوب و کاهش هزینه‌های تولید را از مزایای کشت مکانیزه ذکر کرد و گفت: در سال زراعی جاری ۶۰ درصد مزارع گندم و ۶۰ درصد مزارع جو در این شهرستان به روش مکانیزه کشت شده است.

او افزود: میانگین تولید گندم در روش کشت مکانیزه در هر هکتار به چهار تن و ۳۰۰ کیلوگرم و تولید جو در هر هکتار به سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

بیشتر بخوانید

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه غلات بیش از ۶ هزار بهره بردار در این منطقه دارد ادامه داد: ۹۵ درصد کشت مکانیزه غلات این شهرستان در زمین‌های کشاورزی کاریز تایباد است.

میری بیان کرد: کشت مکانیزه غلات در هر هکتار ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم صرفه جویی در مصرف بذر و ۲ تا سه میلیون ریال کاهش هزینه در پی دارد.

او تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از هزار و ۴۳۰ تن انواع بذر غلات گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه تایباد یکی از قطب‌های تولید گندم در خراسان رضوی است تاکید کرد: سال زراعی گذشته کشاورزان این شهرستان بیش از ۳۵ هزار تن گندم و ۱۹ هزار تن جو تولید کردند.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.