معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیگیری و حل مشکلات اهالی منطقه میانکوه شهرستان اردل در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد مدیریت بحران با تشریح مصوبات ستاد مدیریت بحران استان با موضوع شکستگی لوله و نشت نفت در منطقه میانکوه اردل اظهار داشت: پیگیری خسارت‌ها و راهکار‌های جلوگیری از بروز مجدد چنین حادثه‌ای از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

او افزود: در این نشست برنامه‌های متعددی برای مدیریت حادثه و رفع مشکلاتی که بر اثر شکستگی لوله نفت شکل گرفته به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه شد.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، کارگروه ارزیابی خسارت‌های آلودگی نفتی در منطقه میانکوه اردل تشکیل شده و مردم اطمینان داشته باشند از حقوق آن‌ها در این خصوص با جدیت تمام دفاع می‌شود.

او ادامه داد: مقرر شد تا در کوتاه‌مدت به مشکلات بهداشتی و تنفسی مردم سرخون و روستا‌های اطراف آن پرداخته شود و یک تیم پزشکی و یک پایگاه امدادی برای خدمات‌دهی به مردم در شهر سرخون مستقر شود.

مردانی گفت: در میان مدت هم مقرر شد تا کارگروهی برای بررسی علت بروز حادثه شکستگی لوله نفت و بررسی دقیق خسارت‌های زیست‌محیطی، منابع طبیعی، کشاورزی و آب شرب منطقه تشکیل شود.

او افزود: همچنین مقرر شد تا مطالعات لازم برای تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم منطقه میانکوه و شهر سرخون انجام گیرد و شرکت آب و فاضلاب موظف شد تا آب شرب منطقه را به طور مرتب پایش و آزمایش کند تا چنانچه از استاندارد‌های لازم برخوردار نبود تا رفع مشکل به صورت سیار به مردم این منطقه آبرسانی شود.

مردانی اضافه کرد: همچنین تصمیم بر این شد تا در بلندمدت نیز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای ایمن‌سازی خطوط انتقال نفت از منطقه میانکوه ورود جدی داشته و راهکار‌های فنی لازم بمنظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی اندیشیده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار