رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سرپل ذهاب گفت: فاز سوم سامان دهی محوطه تاریخی تاق گرا به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفر غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل ذهاب گفت: از حدود ۲ سال پیش برنامه‌هایی برای مرمت  این بنای مهم تاریخی در دستور کار قرار گرفت و به زودی فاز سوم ساماندهی محوطه  تاریخی تاق گرا آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فاز سوم ساماندهی این بنا  با مشخص شدن پیمانکار آن شروع می‌شودتصریح کرد: در این مرحله اجرای روشنایی، نورپردازی بنا و احداث زیرساخت‌های دیگری هم چون سرویس‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

غلامی  افزود:  با حمایت استاندار، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان از محل اعتبارات زلزله برای اجرای فاز سوم ساماندهی این بنای تاریخی اعتباری در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ بخشی از مسیر دسترسی به این بنا به علت ریزش کوه مسدود و تخریب شدبنابراین فاز اول مرمت و ساماندهی آن را به منظور بازسازی این راه دسترسی اجرایی کردیم و مسیر سنگ فرش شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سرپل ذهاب از اجرای برخی اقدامات زیرساختی در فاز دوم ساماندهی این بنای تاریخی یاد کرد و گفت: محوطه سازی، پاکسازی بنا از یادگاری‌ها و نوشته‌هایی که چهره آن را مخدوش کرده بود و ایجاد برخی زیرساخت‌ها برای استراحت گردشگران از جمله اقداماتی بود که در این مرحله انجام شد.

او  هم چنین از برنامه ریزی‌های برای تبدیل تاق گرا به یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان سرپل ذهاب خبرداد و گفت: در محوطه‌ای که این بنای تاریخی در آن قرارگرفته جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مهم دیگری همچون راه شاهی، معدن سنگ تاریخی، پل تاریخی پهلوی، زیچ منیژه، چشمه‌ای باستانی و منظر طبیعی گردنه پاتاق وجود دارد بنابراین ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

انتهای پیام /س 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
این اثار اگر داخل کشورهای دیگه بود همین طوری باهاش برخورد میشد واقعا حیففففففففففففف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
میشه بگید تو فاز اول دوم چکار کردید؟
حالم از این مسولین به هم میخوره فقط بلدن قلمبه سلمبه حرف بزنن