رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

وحدت گفت: ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۹ به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست امضای توافق‌نامه هم سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری در طرح‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری گفت: خدمات صندوق نوآوری در دو سال اخیر توسعه جدی پیدا کرده است. ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۹  به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.

او ادامه داد: امسال در حوزه ضمانت نامه ها برای شرکت های دانش بنیان، جهش جدی داشتیم و ۳ هزار میلیارد تومان ضمانت نامه  برای این شرکت ها داده ایم.

وحدت افزود: سرمایه گذاری ابزار مهمی بوده و برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان این بحث مهم است. طی این دو سال سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی برای این شرکت ها اجرایی شد، در صورتی که در هشت سال گذشته این اتفاق نیفتاد. صندوق نوآوری به هر شرکت دانش بنیانی که بتواند با شرکت های خصوصی قرارداد ببند تا آنها ۲۰ درصد سرمایه مورد نیازشان را تامین کنند، ۸۰ درصد سرمایه باقی مانده مورد نیاز هر طرح را تامین می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این طرح‌ها با مشارکت پارک‌های علمی و فناوری ایجاد شده و امروز به ۷ طرح سرمایه پرداخت می‌شود.  خیلی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از تسهیلات استفاده ‌کنند و وارد فرآیند تامین سرمایه نشوند، ولی تا مزیت‌های این طرح ها مشخص نشود و آثار آن دیده نشود، جذابیت‌ها دیده نخواهد شد.

وحدت ادامه داد: فعالانه این راه را ادامه دهیم تا آثار آن را به خوبی مشاهده کنیم؛ دوشنبه های استارتاپی، فضایی برای عرضه کردن این سرویس هاست. ۴۰۰ نفر هفته گذشته در حوزه فین تک در این رویداد حضور داشتند. بیش از نصف افراد شرکت کننده در هر دوشنبه‌های استارتاپی تامین مالی می شوند و حتی شرکت های خصوصی تمام سرمایه آنها را تامین می‌کنند. 

وحدت تصریح کرد: اتفاق بعدی، تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری بوده است که تا پایان امسال این صندوق ها در تمام استان ها تاسیس می‌شوند. سرمایه ثبتی صندوق‌های پژوهش و فناوری در ۲ سال اخیر ۱۰ برابر شده که ناشی از ورود بخش خصوصی به این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سرمایه فعال صندوق نوآوری و شکوفایی در ابتدای سال آینده به مشکل برمی‌خورد. علی رغم قول‌هایی که برای تامین بودجه این صندوق در لایحه بودجه داده شد، صندوق نوآوری تامین سرمایه نشد. امیدواریم مجلس آن را اصلاح کند تا حرکت رو به رو رشد صندوق نوآوری  تقویت شود و با این شیب توسعه خدمات در سال آینده متوقف نشود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دانش بنيان هاي واقعي تو وزارت دفاعن
آخرین اخبار